مسعود بخشی عضو هیأت انتخاب بخش بین الملل سینما حقیقت است

از کیفر خواست علیه جمهوری اسلامی تا داوری در جشنواره سینما حقیقت

همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره سینما حقیقت نام «مسعود بخشی» کارگردان فیلم موهن به دفاع مقدس و نظام در میان هیات انتخاب بخش انتخاب بین الملل جشنواره مستند حقیقت رونمایی شد.
کد خبر: ۳۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ - 04December 2014

از کیفر خواست علیه جمهوری اسلامی تا داوری در جشنواره سینما حقیقت

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره سینما حقیقت نام «مسعود بخشی» کارگردان فیلم موهن به دفاع مقدس و نظام در میان هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره مستند حقیقت رونمایی شد.

پیش از این نام «هیات انتخاب بخش مسابقه ملی» اعلام شد اما به دلایل نامعلومی اسامی هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره اعلام نشد.

بخشی کارگردان فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» یکی از فیلمهای پرسرو صدای سال 91 بود. فیلمی پر از کنایه و تشبیه که هالیوود ریپورتر آن را «یک کیفرخواست سیاسی علیه ایران که هنرمندانه ساخته شده» معرفی کرد.

این فیلم اگر چه در ایران و با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران ساخته شد اما در فرم و محتوا شباهت فراوانی به آثار زیر زمینی ضد ایرانی داشت که با حمایت کشور های غربی در کشور ما تولید می شوند.

همچنین با پیگیری هایی مشخص شد «محمد آفریده» تهیه کننده همین فیلم نیز در برخی از شوراهای سیاستگذاری جشنواره هشتم حقیقت حضور داشته است.

او پس از نمایش فیلم «یک خانواده محترم» در جشنواره کن و واکنشهای تند اهالی سینما د ر مصاحبه ای گفته بود: بنای ما از ابتدا نمایش فیلم در ایران بود. این فیلم دغدغههای ذهنی کارگردان و نویسنده فیلمنامه است وحاصل تجربیات ایشان و فضاهایی است که تجربه کرده است.

این فیلم به قدری توهین آمیز و تلخ بر علیه دفاع مقدس و انقلاب و قشر مذهبی جامعه روایت هایی ارائه می داد که بسیاری درخواست محاکمه ی سازندگان این فیلم را که با پول بیت المال اقدام به ساخت این فیلم کرده بودند را دادند.

ظاهراً با وجود تمام این حرف ها هنوز هم باند آفریده - بخشی که تا کنون آثار بسیاری را در همکاری هایی در سطوح مختلف با هم ساخته اند قرار نیست دست از سر پول بیت المال و سینمای ایران بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار