پیش از ظهر امروز؛

پدر شهیدان «احمد و مصطفی رشید پور» به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شهیدان «احمد و مصطفی رشید پور» امروز (جمعه) به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۳۵۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ - 19July 2019

پدر شهیدان شاخص خوزستانی«احمد و مصطفی رشید پور» به دیار باقی شتافت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، پیش از ظهر امروز، پدر شهید «احمد رشیدپور» از شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس و شهید «مصطفی رشیدپور» از شهدای مدافع حرم خوزستان چشم از جهان فرو بست و به فرزندان شهیدش پیوست.

سردار «محمد علی‌پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با ارسال پیامی درگذشت این پدر شهید را تسلیت گفت و از عموم مردم قدرشناس و شهید پرور خوزستان دعوت کرد که در مراسم تشییع و خاکسپاری این مرد داغ دیده و چشم انتظار فرزند برومندش که یادگار هشت سال ایثار و رشادت بود، شرکت کنند و یاد و خاطره فرزندان شهیدش را گرامی بدارند.

زنده‌یاد «محمد رشیدپور» که از فروردین‌ماه سال 1361 داغ نخستین فرزندش شهید«احمد رشیدپور» را دیده بود تا امروز چشم به راه بازگشت پیکر پاک این فرزند شهیدش بود.

وی که در شهریورماه سال 1395 نیز داغ فرزند دوم خود شهید«مصطفی رشیدپور» که در دفاع از حرم به شهادت رسید را دید، بیش از این دوری آنها را تاب نیاورد و امروز (جمعه 28 تیرماه) دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندانش ملحق شد.

آئین تشییع پیکر پاک این پدر امروز ساعت 18:30 برگزار می‌شود و پس از برگزاری مراسم تشییع در خانه ابدی در گلزار شهدای اهواز آرام می‌گیرد.

شهید «احمد رشیدپور» فرزند محمد است که در نخستین روز از آذرماه سال 1337 دیده به جهان گشود این دلیرمرد خوزستانی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل در خوزستان شد و تا آخرین لحظات سقوط خرمشهر به همراه دیگر رزمندگان در شهر ماند. احمد بعد از اجرای مرحله نخست عملیات فتح‌المبین به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا نائل آمد و در روز 20 فروردین ماه سال 1361 آسمانی شد.

وی در سن 24 سالگی شربت شهادت را نوشید و پیکر پاکش با گذشت 37 سال از زمان شهادت هنوز به خاک وطن بازنگشته است.

شهید«مصطفی رشیدپور» نیز در تاریخ یکم شهریورماه سال 1347 چشم به جهان گشود و از سن 16 سالگی در سال 1362 به جبهه عازم شد. این دلیرمرد در بیشتر عملیات‌ها و مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشت به طوری که در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، نصر 4 و نصر 8 شرکت کرد. مصطفی در بهمن سال 1394 در سوریه مجروح شد و پس از تحمل چند ماه درد و رنج مجروحیت سرانجام در روز یکشنبه هفتم شهریورماه سال 1395 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار