مادر شهید «محمدحسین حدادیان»:

«حجاب» دژ محکمی برای بانوان است/ ضرورت روشنگری فلسفه حجاب برای جوانان

«فاطمه تاجیک» پیرامون اهمیت و ضرورت مقوله حجاب، گفت: حجاب نه تنها محدودیت نیست،‌ بلکه دژ محکمی برای بانوان در برابر آفات است.
کد خبر: ۳۵۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ - 20July 2019

حجاب، دژ محکمی برای بانوان است/ فلسفه حجاب برای جوانان روشنگری شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فاطمه تاجیک» مادر شهید «محمدحسین حدادیان» که برای شرکت در اجتماع دختران انقلاب در حمایت از حجاب و عفاف به اصفهان سفر کرده است،‌ در گفت‌وگو با «شبستان»، پیرامون لزوم و اهمیت حجاب اظهار داشت: اسلام، در خود نسبت به حجاب التزام می‌آورد و یک بانوی مسلمان، در مرحله نخست، به حجاب خود شناخته می‌ود و در واقع اگر بانویی بخواهد، مصداق مسلمانی در وجود او محقق شود و نمود پیدا کند، بایستی نسبت به حجاب ملزم باشد.

مادر شهید حدادیان حجاب را دژ امنی برای بانوان مسلمان توصیف کرد و ادامه داد: حجاب نه تنها محدودیت نیست، بلکه دژ امنی برای بانوان مسلمان است. من از اوائل انقلاب محجبه شدم و تا اکنون که حدود ۵۰ سالگی را تجربه می‌کنم، هرگز مورد اذیت و آزار قرار نگرفتم در صورتی که می‌دیدم که همسن و سالان من، همان زمان جوانی که ملزم به حجاب نبودند، گرفتار خیلی مسائل می‌شدند.

وی حجاب را به سود بانوان دانست و در این باره بیان کرد: اگر خانمی واقعا طالب امنیت و آرامش است، حجاب این امنیت و آرامش را در خود دارد و در مرحله نخست به سود خود فرد است و در مرحله بعدی به سود خانواده آن فرد. اگر من با حجاب از خانه خارج شوم، یک امنیت اجتماعی را ایجاد کرده‌ام که شوهر من و برادر من نیز با یک روح سالم به خانه و خانواده بازمی‌گردد.

روشنگری فلسفه حجاب برای نسل جدید و با شیوه‌های جدید

مادر شهید حدادیان درباره چگونگی فعالیت مردم انقلابی در حوزه حجاب خاطرنشان کرد: حجاب بایستی برای نسل جدید روشنگری شود و آن هم با شیوه‌های جدید انجام شود و نه صرفا با سخنرانی‌ها که نسل جوان این امر به معروف را بپسندد و به همین طریق فلسفه و چیستی حجاب را برای آنها روشنگری کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی سعی دارند حجاب را جدای از عفاف معرفی کنند و این‌گونه بی‌‌حجابی و بدحجابی خود را توجه کنند تصریح کرد: همیشه گفته شده که از کوزه همان بون تراود که در اوست و حجاب و عفاف نمی‌تواند ۲ مقوله جدا از هم باشد. دل پاک، نیازمند ظاهر پاک است و ظاهر پاک نیز نیازمند دل پاک است و نمن نمی‌توانم بگویم که دلم پاک است، اما رفتار و گفتار ناپاک از من سر بزند چراکه منشا رفتار‌های آدمی، اعتقادات قلبی او است.

مادر شهید محمدحسین حدادیان در پاسخ به خواهش خبرنگار شبستان مبنی بر ذکر خاطره‌ای از شهید پیرامون حجاب،‌ خاطر نشان کرد: محمدحسین، مانند همه شهدا و همه افراد غیرت‌مند به حجاب اهمیت زیادی می‌داد و خود نیز نگاه پاک و درستی داشت که همسایه‌های ما، بعد از شهادت ایشان، تعریف می‌کردند که ندیدیم محمدحسین موقع ورود به آپارتمان، سربالا وارد آپارتمان شود و همه جا را نگاه کند و همواره سر به زیر بود و نگاه خود را حفظ می‌کرد و در مقابل نیز بر روی مسئله حجاب بانوان بسیار دغدغه‌مند و حساس بود و این اواخر، پیش از هادت نسبت به مسئله دختران خیابان انقلاب بسیار حساس شده بود و یکی از پرونده‌هایی که بر روی آن کار می‌کرد همین پرونده بود و به شدت روی آن وقت می‌گذاشت و نسبت به آن حساسیت نشان می‌داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار