حجت‌الاسلام منتظری:

بسیج امروز بعد از ۴۰ سال به رشد کامل رسیده است

دادستان کل کشور گفت: بسیج امروز بعد از ۴۰ سال به رشد کامل رسیده است و باید حرکت بسیج به سمت و سویی برود که جامعه از آن سود ببرد.
کد خبر: ۳۵۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ - 22July 2019

امروز بسیج پس از ۴۰ سال به رشد کامل رسیده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز با موضوع بررسی ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه موضوع جهاد در اسلام بسیار مهم است و در ردیف نماز، روزه و حج قرار گرفته است، اظهار داشت: جهاد در قرآن تقسیم‌بندی شده است و جهاد با مال و جان است.

وی ادامه داد: در هر زمانی که ما مسلمانان از قرآن فاصله عملی گرفتیم، ذلیل شدیم و استکبار توانست بر ما تسلط یابد؛ لذا برای حفظ جایگاه خودمان، باید به قرآن عمل کنیم.

دادستان کل کشور گفت: کسی که قرآن را می‌فهمد، باید راه را به مردم نشان دهد و آن‌ها را از بی‌راهه آگاه کند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه در ایران انتظار این است که به قرآن رجوع کنیم، افزود: بهترین گروهی که باید به قرآن مراجعه کنند، کسانی هستند که مدیریت جامعه را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: اگر مدیران در هر حوزه و قوه‌ای به قرآن  مراجعه کنند، قطعاً وضعیت و شرایط‌ ما، وضعیت و شرایط فعلی نخواهد بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرجا پیشرفت داشتیم به دلیل عمل کردن به قرآن بود و هرجا که شکست خوردیم و حرکتمان کُند بوده، آنجایی است که از قرآن فاصله گرفتیم.

دادستان کل کشور اظهار داشت: بهترین افراد و جمعیتی که می‌توانند در عرصه جامعه و در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشند، بسیجیان پر افتخار هستند.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: بسیج امروز بعد از ۴۰ سال به رشد کامل رسیده است و حتماً جامعه باید از این شجره طیبه میوه برداشت کند و امروز باید حرکت بسیج به سمت و سویی برود که جامعه از آن سود ببرد.

وی گفت: هرجا مدیریت‌های ما فشل است، ضعف دارد و دچار آسیب است به دلیل این است که تفکر بسیجی بر آن حاکم نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم دوری گزیدن مسئولان از زندگی اشرافی بیان کرد: مدیران و مسئولان باید از اشرافی‌گری فاصله بگیرند تا درد جامعه را درک کنند.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: مدیری که درد نکشیده باشد، نمی‌تواند حس کند که درد توده مردم و جامعه چیست. امام علی (ع)، امام حسین (ع) و امام حسن (ع) نمونه‌هایی هستند که در تاریخ ماندگار شدند؛ چرا که در میان مردم بودند.

وی با بیان اینکه امروز چرا شاهد پروند‌ه‌های میلیاردی و اختلاس و دزدی هستیم، افزود: ریشه تمام این مشکلات که هزینه‌های زیادی برای جامعه در پی داشته است، عدم وجود تفکر بسیجی و فاصله گرفتن از قرآن است؛ لذا تنها راه نجات ما عمل به قرآن است.

دادستان کل کشور با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه می‌تواند یک برنامه ارزشمند کاری در همه عرصه‌ها باشد و بسیج اقشار باید این بیانیه را تبیین و آن را تدریس کنند.

حجت‌الاسلام منتظری با تأکید بر لزوم رسیدگی به کارهای بر زمین مانده ادامه داد: گام‌های بلندی در ۴۰ سال انقلاب اسلامی برداشته شد و باید تلاش کنیم که نیمه خالی لیوان را پر کنیم. جوانانی که دوران انقلاب و جنگ را ندیدند، باید بدانند که ما چگونه با دست خالی پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت‌های شگرف و دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی هستیم، گفت: امروز ما با استکبار جهانی که خود را قدرت برتر عالم می‌داند، چنگ در چنگ انداخته‌ایم.

دادستان کل کشور عنوان کرد: چرا کشور‌های دیگر با آمریکا و انگلیس مقابله و در برابر آن‌ها ایستادگی نمی‌کنند؟ امروز دشمن لب گشوده و مردم و کشور ما تحسین می‌کند.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: مشکلات و ضعف‌هایی در دستگاه قضا داریم و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که باید در این دوره تحولی در دستگاه قضا ایجاد شود. اولین گام برای ایجاد تحول در دستگاه قضا وجود نیروی انسانی متعهد و متدین است.

وی تأکید کرد: امروز در دستگاه قضا ما به شدت نیازمند انسان‌های تحول‌گرا و معتقد به تحول است و قضات زمانی می‌توانند تحول ایجاد کنند که خود معتقد به آن باشند.

دادستان کل کشور افزود: تفکر بسیجی در دستگاه قضایی وجود دارد، اما کافی نیست. ما قضات بسیجی و کارمندان بسیجی داریم، اما نه به قدر کافی و لذا باید در این راستا گام‌ها و برنامه‌هایی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام منتظری اظهار داشت: باید نیروی انسانی با تفکر بسیجی تربیت کنیم تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم و یکی از مکان‌هایی که می‌تواند نیروی انسانی تربیت کند، مجمع بسیج حقوق‌دانان است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم آغاز مبارزه با فساد از درون قوه قضاییه گفت: این موضوع با جدیت در حال انجام است.

دادستان کل کشور ادامه داد: امروز زمینه برای پذیرش نیروی انسانی متعهد فراهم است و باید کمک شود تا افرادی که ناصالح هستند از دستگاه قضا بروند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه باید جوانان بدانند جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال چه پیشرفت‌هایی داشته است، افزود: تبلیغات دشمنان در فضای مجازی و عناصر خودفروخته داخلی در این جهت بوده که مشکلات موجود را به نظام نسبت دهند که این بزرگترین خیانت است.

وی عنوان کرد: بزرگترین تهدیدی که جامعه و جوانان ما را هدف قرار داده است، تهدید فرهنگی است و متأسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما حالت خمودی پیدا کرده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه احیای موضوع حقوق عامه به طور جدی در دستور کار دادستانی قرار دارد، گفت: امروز یکی از مطالبات رهبری و رئیس دستگاه قضا پیگیری این موضوع است؛ چرا که ریشه برخی مشکلات در کشور، نپرداختن به حقوق عامه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار