مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان سمنان خبر داد؛

چاپ ۱۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس در سمنان

«فاطمه مصطفوی‌فر» گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از سال ۱۳۸۵ تا کنون بیش از ۱۱۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس را بصورت مستقل، مشارکتی و حمایتی به چاپ رسانده است.
کد خبر: ۳۵۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 28July 2019

«فاطمه مصطفوی‌فر» مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان اظهار داشت:  نسل بعد از جنگ علاقه زیادی به حوزه دفاع مقدس دارد و ما باید با ارائه اندیشه های خوب و قلم گیرا، این نسل را بیشتر دلبسته کنیم و آنان را با عمق دفاع مقدس و تاریخ بعد از آن بیشتر آشنا کنیم.

وی گفت: یکی از راهکارهای اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام و دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است؛ در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده که اساس این کتب خاطرات رزمندگان اسلام بوده، خاطراتی که می تواند راهگشای جوانان امروز باشد.

وی بیان داشت: انتشار کتاب فرایند پیچیده ای دارد. به قطع نتیجه مطلوب زمانی حاصل می شود که تمامی سیر مراحل تالیف کتاب از گردآوری، تهیه و تدوین، بازنویسی یا باز آفرینی، ویرایش، تایپ، طراحی، تالیف و توزیع در یک نگاه کلی در زمان مشخص و همراه با دقت نظر لازم صورت پذیرد.

مصطفوی فر در خصوص چاپ کتب دفاع مقدس در استان سمنان بیان داشت: از سال ۱۳۸۵ تا کنون بیش از ۱۱۵ عنوان کتاب با موضوعات خاطرات، داستان، شعر، تحلیل و پژوهش، تاریخ شفاهی، کتاب صوتی و ... در سنین بزرگسال و کودک و نوجوان بصورت مستقل، مشارکتی و حمایتی تهیه شده است و همچنین در سال ۹۷ تعداد ۳۸ عنوان کتاب دفاع مقدس و ۷ عنوان کتاب صوتی و همچنین چاپ ۴ عنوان کتاب بریل (ویژه کودک و نوجوان) به همراه موشن گرافی منتشر شده است که به حول و قوه الهی و تلاش بی وقفه استان سمنان از سوی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داد.

مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: در سال جاری نیز بر اساس ابلاغ سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در خصوص ۵۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی، با تشکیل کارگروه ادبیات و انتشارات که از سال ۹۶ در این اداره راه اندازی و آغاز به کار کرد از  بخش های اسناد، آموزش، هنری و امور سینمایی، فضای مجازی، روحانیت و زنان خواسته شد تا در چاپ کتاب همکاری کنند، که تا کنون ۳۲ عنوان اثر در مرحله کارشناسی نهایی، دریافت شابک و فیپا می باشند و امید است تا هفته دفاع مقدس بیش از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس استان چاپ و ۲ عنوان کتاب صوتی و  نرم افزار چندرسانه ای منتشر شود.

وی در خصوص فعالیت های ابتکاری در حوزه کودک و نوجوان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون در یک ایده ابتکاری و خلاقانه ۲ کتاب داستان کودک و نوجوان با عناوین «مرد کوچک» و «کاریکاتور دیکتاتور» که در سالهای قبل به چاپ رسیده، بصورت کتاب صوتی و نرم افزار چند رسانه ای با قابلیت تعاملی تهیه شده است و همچنین ۳ اثر کودک و نوجوان در مرحله ترجمه به زبان های انگلیسی و عربی است.

مصطفوی فر با اشاره به فعالیت های حوزه ادبیات و انتشارات در استان بیان داشت: جمع آوری و تدوین و چاپ عملکرد و خاطرات ایثارگران و شهدای منتسب دستگاههای اجرایی، یگانهای نظامی و ... استان سمنان در ۸ سال دفاع مقدس، تولید اثر چند رسانه ای کتابخانه الکترونیکی از کتب دفاع مقدس، برپایی میز خاطرات با ابزار آلات جنگی در دستگاه های فرهنگی، مدارس و کانون ها، روایتگری جنگ با بهره از کتب دفاع مقدس استانی و کشوری به همراه معرفی آثار چاپ شده اداره کل، راه اندازی و تجهیز کتابخانه دفاع مقدس و ایثار و شهادت در اداره کل کتابخانه های عمومی استان، برگزاری جلسات جمع خوانی کتب دفاع مقدس در مناسبت های بزرگ سوم خرداد و هفته دفاع و ... ویژه روشندلان و توان خواهان فرهیخته استانی، برگزاری نشست های دانشجویی در خصوص ادبیات پایداری و خاطره گویی راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی و دانشگاهی از دیگر فعالیت های حوزه ادبیات و انتشارات این اداره کل  با همکاری سایر دستگاههای اجرایی استان در سال جاری است.

وی در پایان افزود: ضمن قدردانی از همه مدیران کل دستگاههای فرهنگی، اجرایی، نویسندگان، شاعران، نوقلم های دفاع مقدس، عزیزان کودک و نوجوان ... امیدواریم بتوانیم در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس گام های مفیدی برداشته، بر این باور و یقین استواریم که ما پیروزیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار