یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای بین ایران و بولیوی امضا شد

یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای بین ایران و بولیوی در زمینه ظرفیت سازی فناوری‌های پیشرفته امضا شد.
کد خبر: ۳۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ - 24July 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بولیوی، سند یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی توسط ظریف و «دیه گو پاری» وزیر امور خارجه بولیوی به امضا رسید.

در این یادداشت تفاهم، طرف ایرانی متعهد شد تا دانش فنی فناوری نانو را به واسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تاسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه «امی» بولیوی در چارچوب همکاری توسعه‌ای جنوب - جنوب امضاء کند.

در مراسم امضای این یادداشت تفاهم وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های خود با ملت‌هایی است که پیشرفت خود را به کشور‌های حامی یکجانبه گرایی پیوند نزده‌اند و در فربه‌تر شدن نظام سلطه نقشی ایفا نمی‌کنند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: راز پیشرفت و توسعه کشور‌هایی که مصمم به حفظ استقلال خود در جهانی که کشور‌های استعماری، سعی در تعمیق وابستگی سایر کشور‌ها را دارند، چشم فروبستن از حمایت‌های مشروط این کشور‌ها و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و همچنین به مشارکت گذاشتن ظرفیت‌های خود با کشور‌های همسو است.

ظریف ادامه داد: سیاستی که جمهوری اسلامی ایران از چهار دهه قبل تاکنون و پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته و خوشبختانه با همین رویکرد موفق به کسب دستاورد‌های شگرفی در حوزه‌های مختلف دفاعی، هسته‌ای و علمی و فناوری شده است. تا جایی که، علیرغم اعمال فشار‌های گوناگون و سنگین ۴۰ ساله از سوی کشور‌های سلطه طلب، همچنان با اقتدار درحال پیمودن قله‌های پیشرفت و توسعه می‌باشد.

این برنامه همکاری با هدف توانمندسازی و تربیت نخبگان بولیویایی در حوزه نانو و تولید مشترک محصولات دانش بنیان نانویی و همچنین تجاری سازی آن در منطقه آمریکای لاتین به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها