رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

انگلیسی‌ها برای رفع توقیف نفتکش متخلف خود واسطه فرستادند

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی گفت: کشوری که شاه [مخلوع] بدون او کاری انجام نمی‌داد درحال حاضر با توقیف کشتی‌اش سرش به خاک سابیده شده و کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستد و خواهش می‌کند کشتی را آزاد کنید.
کد خبر: ۳۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 24July 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مستضعفان که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: امروز مدیر توانمند و متعهد جایگاه خودش را بنا بر امر رهبر معظم به مدیر توانمند دیگری واگذار می‌کند.

وی تاکید کرد: عملکرد چندین ساله سعیدی کیا نشان دهنده فعالیت‌های مستمر و مفید به نفع مستضعفان و محرومان بوده به طوریکه ۲۱ نوع خدمت ارزشمند از سوی بنیاد مستضعفان طی این سال‌ها ارائه شده که واگذاری ۸۲ هزار سند املاک علوی در ۱۶ استان به مساحت ۲۶۷ میلیون متر مربع و به ارزش یک هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان یکی از آن‌ها بوده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یک سوال پیش می‌آید و آن هم این است که این همه ثروت انباشته قبلاً کجا بوده است، گفت: عمده این ثروت املاکی بوده که رضاخان با زور از کشاورزان و محرومان تصاحب کرده بود.

به گفته محمدی گلپایگانی رضاخان هرجا باغ و یا زمینی نظرش را جلب می‌کرد با عوامل خودفروخته خود صاحب باغ را مجبور می‌کرد که آن را هدیه کند و اینگونه بود که این ثروت انباشته را جمع کرد.

وی به اقدامات مزدورانه و جنایتکارانه رضاخان اشاره کرد و گفت: اولین جنایت وی این بود که با اسلام مبارزه کرد و به حوزه‌های علمیه ضربه‌های شدید زد به طوریکه قتل عام مسجدگوهرشاد، کشف حجاب، جمع آوری ثروت‌های انباشته و... از جمله جنایت‌های رضاخان بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا آنجا که مقدر بود حق به حقدار برگشت. به طوریکه واگذاری ۸۲ هزار سند زمین نیز از همان‌ها است و به سعیدی کیا به خاطر بازگرداندن زمین‌ها به صاحبانش تبریک می‌گویم.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه موجی شروع شده برای اینکه در ذهن مردم متدین ما جا بیندازند که شاه بیگناه بوده، گفت: جنایتی که شاه انجام داده کمتر از پدرش نبوده و شخصاً شاهد حمله به مدرسه فیضیه قم بودم که در آن جنایت، علمای بزرگ ما مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برخی نیز از پشت بام به پائین انداخته شدند و هنگامی که حضرت امام این صحنه‌ها را دیدند بسیار گریه کردند.

وی گفت: آنچه باعث سقوط آن خانواده شد، همین مسائل و فساد شدیدی بود که در دربار و دستگاه حاکمیتی وجود داشت و در نهایت ملت بزرگ ایران با انقلاب عظیم ریشه این خانواده و نظام شاهنشاهی را از بین بردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آن‌ها که فکر می‌کنند مردم طرفداری خانواده شاه را می‌کنند کور خواندند و اگر راست می‌گویند به ایران بیایند و اینجا از آن‌ها خیلی خوب پذیرایی می‌شود.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه در حکم رهبری به فتاح تاکید شده که از جوانان انقلابی استفاده شود، گفت: این تدبیری است که حضرت امام برای سال‌های آینده اندیشیده و پیشرفت‌هایی که در صنایع، مزارع و ... رخ داده به برکت کار و فعالیت جوانان بوده است و همچنین انرژی هسته‌ای را نیز جوانان اهل دعای کمیل و مسجد ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: یکی از کار‌های دشمن این است که نسل جوان ما را فاسد کند که البته خطر هم جدی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی چیست که به پستوی خانه‌های ما رسوخ کرده است و خطر جدی است، خانواده‌ها اینگونه از هم پاشیده می‌شود. تکنولوژی در خدمت غارتگری است.

محمدی گلپایگانی گفت: تولیدات مواد مخدر در افغانستان اضافه شده و مسئولین ما تدبیر خوبی کرده‌اند چرا که مواد مخدر خانواده‌ها را نابود و از هم می‌پاشاند و این خطر جدی است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به جوان گرایی اعتقاد کامل دارد، گفت: نسل جوان است که می‌تواند آینده کشور را بسازد. جوانان ما منشا خدمات هستند و پرتحرک و دارای شور بوده و حتی گاهی اعتراض می‌کنند و سوال دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود؛ بنابراین گرایش به جوانان باید جزو برنامه‌های قطعی ما باشد و البته باید از تجربیات ریش سفید‌ها نیز در این میان استفاده شود. کسانی که ۴۰ سال برای انقلاب زحمت کشیده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه حضرت امام بر آینده بسیار امیدوار هستند گفت: ایشان در اظهاراتشان عنوان کردند که آینده مال ما، ملت و کشورمان است.

محمدی گلپایگانی گفت: کشوری که شاه بدون او کاری انجام نمی‌داد در حال حاضر با توقیف کشتی اش سرش به خاک سابیده شده و حالا کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستد و خواهش می‌کنند کشتی را آزاد کنید و این نشان دهنده قدرت و مدیریت حضرت امام در اداره کشور است.

وی به خصوصیات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در وجود شریف او ذره‌ای ترس نیست چرا که رهبر ترسو نمی‌تواند رهبری کند و باید وحشتی نداشته باشیم از آینده چرا که آینده خوبی در انتظار ما است.

در این مراسم حکم مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری به سید پرویز فتاح به‌عنوان ریاست بنیاد مستضعفان اهدا شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها