جانشین رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد:

بسیج سازندگی 3 هزار و 600 پروژه اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد

«امیر کریم‌پور» گفت: بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 3 هزار و 600 پروژه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در این استان اجرا کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ - 24July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از یاسوج، «امیر کریم‌پور» جانشین رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بسیج سازندگی تاکنون خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی انجام داده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی و محرومیت‌زدایی هم‌اکنون بیش از 870 پروژه در دست اقدام داریم که 649 مورد از آنها مسکن مددجویی و سایر پروژه‌ها، مشارکتی و محرومیت‌زدایی است.

جانشین رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج سازندگی 3 هزار و 600 پروژه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را با مبلغ تسهیلات 470 میلیارد و 827 میلیون ریال اجرا کرده که این تعداد پروژه سه هزار و 600 شغل مستقیم و 5 هزار و 200 شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

کریم‌پور عنوان کرد: تاکنون 135 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، آموزشی، کشاورزی، پزشکی و اقتصاد مقاومتی خدمات ارائه کرده‌اند.

این مسئول کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه در قالب گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های مساعدتی بین نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج و توزیع جهیزیه آسان بین زوجین نیازمند را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی به اجرای یک هزار پروژه عمرانی به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال 98 همه این پروژه‌ها بهره‌برداری می‌شود.

جانشین رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی در این استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور جلب حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت آنها جهت کمک به احداث و بازسازی مناطق سیل‌زده اجرا می‌شود.

کریم‌پور اضافه کرد: در این طرح از منابع حداقلی تسهیلات برای احداث و بازسازی واحد‌های مسکونی که در سیل‌های امسال تخریب و دچار آسیب شده، استفاده می‌شود که برای انجام این کار نیازمند مشارکت خیران هستیم.

وی به اقدامات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در کمک به مردم مناطق سیل‌زده کشور اشاره کرد و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آنها به مناطق سیل‌زده استان، بازگشایی جاده ارتباطی 50 روستا و رفع قطعی آب 30 روستای استان، کمک به اسکان موقت سیل‌زدگان و همچنین اعزام کمک‌های مردمی در قالب دو کاروان و 50 کامیون به مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان را از مهم‌ترین این اقدامات عنوان کرد.

جانشین رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به برنامه‌های امسال این سازمان متذکر شد: راه‌اندازی مجمع خیرین، اجرای بیش از 200 پروژه محرومیت‌زدایی و توزیع جهیزیه آسان از مهمترین این برنامه‌ها است.

کریم‌پور از اجرای طرح کرامت در پنج منطقه حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد شامل مادوان علیا، مادوان سفلی، دشت‌روم، محله سادات گچساران و محله گلزار دهدشت خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها