بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سالروز عملیات «مرصاد»؛

عملیات «مرصاد» غروبی جاویدان را برای منافقین رقم زد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز عملیات «مرصاد»، پنجم مرداد را آئینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوی ایران اسلامی دانست.
کد خبر: ۳۵۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ - 26July 2019

عملیات مرصاد غروبی جاویدان برای منافقین و یک عبرت بزرگ تاریخی را برای بدخواهان ملت ایران رقم زدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی به مناسبت گرامی‌داشت پنجم مرداد مصادف با سالروز عملیات غرورانگیز و مقتدرانه «مرصاد»، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ در شرایطی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گمان می‌کردند نظام ایران با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در بحران و بی‌ثباتی و ناامنی قرار دارد، توطئه نفوذ منافقین را با حمایت صدام و حامیان او طراحی کردند و با در اختیار قرار دادن انواع سلاح و مهمات نظامی، منافقین را آماده حمله به ایران کردند. عملیاتی موسوم به «فروغ جاویدان» و با شعار از «مهران تا تهران» که به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند؛ اما رزمندگان اسلام در پنجم مردادماه در عملیاتی متقابل با نام «مرصاد»، عناصر منفور و پلید گروهک نفاق را در تنگه «پاتاق» (مرصاد) در نزدیکی کرمانشاه در کمین خود گرفتار و با وارد ساختن ضربات مهلک و مرگبار، نه تنها غروبی جاویدان برای منافقین، بلکه یک عبرت بزرگ تاریخی را برای بدخواهان ملت ایران رقم زدند.

دشمنان ایران غافل از این بودند که دفاع مقدس با درایت و مدیریت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به عاملی برای وحدت ملت تبدیل شده بود و چنین مسائلی نمی‌توانست ضربه‌ای به ثبات نظام بزند. اندوخته‌های ملت سرافراز ایران از سرمایه رشادت فرزندان غیورشان در طول هشت سال دفاع مقدس، بی‌بدیل‌ترین پشتوانه‌های اقتدار و پرفتوح‌ترین قله‌های افتخار است. دفتر زرین این حمیت و غیرت به نام هر عملیات غرورآفرینی که می‌رسد؛ عقل و دل در ورای عظمت ایمان، استقامت رزمندگان و درایت فرماندهان، ادای احترام می‌کند.

به مناسبت پنجم مرداد سالروز عملیات «مرصاد» که حقارت اندیشه خام منافقان را در مقابل اراده ایمانی ایران به نمایش گذاشت، به طرفداری از فرهنگ غنی ایثار و شهادت بر خود می‌بالیم. پنجم مرداد، آئینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوی ایران اسلامی می‌باشد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام و ایثارگران عملیات مرصاد که در این راه خون خود را فدا نمودند، تبیین و کاربست فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و گنجینه‌های ارزشمند آن را نیاز دائمی کشور و ضامن زنده ماندن روح مقاومت و سلحشوری و در عین حال هوشمندی و بصیرت مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان دانسته و در شرایط حساس و تاریخ‌ساز کنونی، اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت از منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در صحنه نبرد با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن را مورد تأکید و به‌یاری خداوند متعال امروز را سکوی پرش و جهش به‌سمت آینده پرفروغ و درخشان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار