مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

رزمندگان لرستانی در پیروزی عملیات مرصاد نقش مؤثری داشتند

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور گفت: در تجزیه و تحلیل پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، دو عامل اثر بخشی رزمندگان لرستانی اعم از داوطلبان عشایر و نیروهای تیپ 57 سپاه پاسداران و اقدامات حمایتی مؤثر لشکر 84 لرستان و آتش باران هجومی هوانیروز قهرمان ارتش بسیار موثر بود.
کد خبر: ۳۵۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ - 26July 2019

رزمند گان لرستانی در پیروزی عملیات مرصاد نقش مؤثری داشتندسرهنگ حجت‌الله ناصرپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس درخرم آباد اظهار داشت: عملیات «مرصاد» آخرین برگ زرین از تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ماست.

وی گفت: منافقین شش روز پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، پنج مرداد 67 به پیشتیبانی رژیم بعث عراق عملیاتی تحت عنوان فروغ جاویدان را طرح ریزی کرد و به خیال واهی خویش ظرف 48 ساعت ایران اسلامی تسلیم نقشه شیطانی آنان خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: عملیات مرصاد به فرماندهی شهید  امیر«علی صیاد شیرازی»  و با رمز یا علی(ع) در واقع پاسخ به عملیات فروغ جاویدان منافقین و جهت جلوگیری از پیشروی و هجوم منافقین به سمت کرمانشاه آغاز شد.

ناصر پور بیان کرد: منافقین در سحرگاه سومین روز از مرداد 67 از مرز خسروی به طرف سرپل ذهاب حرکت کرده بودند و در حال پیشروی بودند که رزمندگان با بصیرت اسلام در لبیک به فرمان حضرت امام (ره) در تنگه چار زبر توانستند بر آنان وارد شوند.

وی با بیان اینکه جریاناتی تلاش می‌کنند که جای جلاد و شهید، را عوض کنند، گفت:  لازم است جهت روشنگری افکار عمومی جنایات و ناگفته‌های گروهک منافق افشا و بازخوانی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به شهادت رساندن 17 هزار زن، مرد، کودک، جوان و پیر که در کوچه و بازار در حال امرار و معاش بودند؛ با هدف زنده نگه داشتن نام سازمان منافقین و بزرگنمایی آن، طراحی و ساخت  شکنجه گاه‌هایی  در اردوگاه‌های کشور عراق برای شکنجه افراد بریده از گروه و مشکوک، حفر گورهای دسته جمعی برای دفن بی‌نام و نشان و پنهانی افراد را از جمله جنایات منافقین در عملیات مرصاد برشمرد و تصریح کرد: از هم پاشیدن خانواده‌ها و رواج دادن ازدواج و طلاق تشکیلاتی و اجباری، اعلام کانون گرم خانواده به عنوان منشأ فساد در جامعه و تلاش برای از بین بردن این نهاد مؤثر زندگی اجتماعی بشریت، عرضه یک ایدئولوژی التقاط که منجر به شکل گیری فرقه‌ای الحادی گردیده است نیز از جمله جنایات منافقین در عملیات مرصاد بود.

ناصرپور با بیان اینکه سرکرگان گروهک منافقین حتی به نیروهای خودشان هم رحم نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: همزمان با علائم شکست منافقین در عملیات مرصاد، سر کرده آنها برای قتل منافقین داخلی گروهک برنامه ریزی کرد و با برخوردهای‌غیر صادقانه با اعضاء و بهره گیری از فریب و خدعه  آنها را به کشتن داد.

 وی با ذکر این مطلب که دستور قتل و غارت اموال مردم در عملیات مرصاد توسط سرکرده گان گروهک منافقین یکی دیگر از جنایات فجیع آنان بود، اظهار داشت: به نیروهای خود گفته بودند پس از 24 ساعت ورود به ایران هر چه دوست داشتید غارت کنید، به هر کسی که سر راهتان بود تجاوز کنید. این دستور رجوی خائن یعنی اینکه هر انسان بی‌گناهی را بکشید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس لرستان ادامه داد: گروهکی که خود را مجاهدین خلق نامیده بودند به همان خلق به سبک فیلم‌های قبایل قدیمی بشر است که بارسیدن به هر روستایی به غارت اموال مردم و تجاوز و قتل و کشتار می‌پرداختند، حمله  کردند و قصد داشتند برای رسیدن به قدرت سیاسی اینگونه به مردم خدمت کنند.

ناصر پورافزود: منش سرکردگان این گروهک با همه مفاد قانونی کنوانسیون حقوق بشر بویژه پروتکل ژنو در حمایت از مردم و مراکز بهداشتی در تضاد بود به نحوی که در یک بمباران 30 نفر در یک بیمارستان در اسلام آباد را با ریختن مواد آتش زا زنده زنده سوزاندند.

وی گفت: گروهک منافقین  در جریان عملیات مرصاد با تلاش رزمندگان، طومارشان در طول چهار روز درهم پیچید و برای همیشه ایده نامبارک آنها به زباله دان تاریخ سپرده شد و سر سپردگی آنها به غرب بیشتر روشن شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس لرستان گفت: در تجزیه و تحلیل پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، دو عامل اثر بخشی رزمندگان لرستانی اعم از داوطلبان عشایر و نیروهای تیپ 57 سپاه پاسداران و اقدامات حمایتی مؤثر لشکر 84 لرستان و آتش باران هجومی هوانیروز قهرمان ارتش بسیار موثر بود.

ناصرپور با گرامیداشت یاد و خاطره 300 تن شهدای عزیزمان در عملیات غرور آفرین مرصاد و به ویژه 70 شهید لرستانی از این جمع  گفت: نسل امروز انقلاب اسلامی با امانت داری آن سطح تراز سلحشوری آن ایثارگران و بلاجویان دشت کربلایی هشت سال دفاع مقدس را حفظ و به نسل‌های بعد انقلاب منتقل می کند.

وی تصریح کرد: در این عملیات بیش از 4 هزار و 800 نفر از نیروهای منافق و عراقی در قالب 20 تیپ مشترک به هلاکت رسیدند همچنین تجهیزات قابل ملاحظه ای از جمله 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر و هزاران قبضه سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از دشمن منهدم شده و غنایم زیادی نیز به دست رزمندگان اسلام افتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه گروهک تروریستی منافقین  در همان  اوائل پیروزی انقلاب تاکنون جنایات بی شماری را بر علیه ملت ایران مرتکب شده اند، گفت: ترور صدها تن از مسئولین و خدمتگزاران اعم از نمایند گان مجلس، وزرا و اعضای هیئت دولت، همراهی با دشمن ملت در جریان هشت سال دفاع مقدس و هم زمانی ترور مردم بی‌دفاع با موفقیت‌های دفاع مردمی در جبهه‌های جنگ، بمب گذاری در حرم مطهر امام رضا (ع) مصادف با عاشورای حسینی در سال 73 و شهادت جمعی از زوار، بمب گذاری در مساجد و صفوف نمازهای جمعه و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران، بخشی از جنایات منافقین کوردل بر علیه ملت ایران است.

ناصرپور گفت: شهادت هزاران تن از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که به دلیل جاسوسی  منافقین به شهادت رسیده اند، تعرض نظامی به کشور، به روایت اعضای دستگیر شده این گروهک، همدستی با دشمن در خیانت به کشور و همراهی با ارتش عراق در وارد آوردن ضربه به نیروهای مدافع وطن و همچنین ارتکاب به خیانت جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، عراق و رژیم صهیونیستی از دیگر جنایات منافقین کور دل بر علیه ملت ایران بوده است.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار