سردار فرحی:

تمامی سربازان برای ترخیص باید گواهینامه مهارتی داشته باشند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان گفت:‌ تمامی سربازان باید تا سال ۱۴۰۱ برای ترخیص از سربازی دارای یک مهارت حرفه‌ای باشند.
کد خبر: ۳۵۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ - 27July 2019

تمامی سربازان برای ترخیص باید گواهینامه مهارتی داشته باشند/تایید طرح پنج ساله مهارت آموزی سربازان توسط سرلشکر باقریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در همایش مهارت‌آموختگان برتر نیرو‌های مسلح که در وزارت کار برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نیمی از سربازان ما تحصیلات دانشگاهی دارند، اظهار داشت: هم‌اکنون برنامه مهارت‌آموزی در  پنج سر فصل در حال اجراست و مشوق‌هایی پیش از خدمت سربازی در نظر گرفتیم. برای این موضوع سامانه‌ای در نظر گرفتیم که افراد می‌توانند به آن مراجعه و ثبت نام کنند که تاکنون ۵۰۰ هزار نفر در آن ثبت نام و اعلام مهارت‌آموزی کرده‌اند.

وی افزود: نقشه راه پنج ساله را تدوین کرده‌ایم که از ۹۷ تا ۱۴۰۱ اجرا می‌شود و به تصویب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم رسیده که در قالب ۱۵ حوزه کاری دیده شده است و تا پایان این نقشه راه تمامی سربازان باید دارای گواهینامه مهارتی باشند تا از خدمت ترخیص و پس از خدمت از چتر حمایتی ما بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ادامه داد: وزارت کار هم در این راستا طرح «تکاپو» را تدوین کرده و در قالب این طرح این موضوع پیش‌بینی شده است که در هر استان چه مهارتی بیشترین شاخص اشتغال را دارد. همچنین سازو‌کاری ایجاد کرده‌ایم تا سربازان پس از آموختن مهارت، تسهیلاتی را از بانک‌های انصار و رسالت برای ایجاد اشتغال دریافت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار