سردار کمالی:

۱۷ میلیون نفر بعد از انقلاب خدمت سربازی را گذراندند

معاون سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح گفت: تعداد ۱۷ میلیون جوان بعد از انقلاب خدمت سربازی را گذراندند و هفت میلیون نفر هم معاف شدند.
کد خبر: ۳۵۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 27July 2019

۱۷ میلیون نفر بعد از انقلاب خدمت سربازی را گذراندندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «موسی کمالی» معاون سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح امروز در همایش روز ملی مهارت که با عنوان سرباز، مهارت و اقتدار ملی برگزار شد، اظهار داشت: بعد از انقلاب تاکنون ۱۷ میلیون جوان وارد دوره سربازی نیرو‌های مسلح شدند و هفت میلیون نفر هم از معافیت‌های مختلفی مانند معافیت سنی، جریمه مشمولان غایب، کفالت، ایثارگری و پزشکی برخوردار شدند که در مجموع ۲۵ میلیون نفر از جوانان کشورمان کارت پایان خدمت و معافیت از خدمت دریافت کردند که اگر برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شد، امروز ۲۵ میلیون جوان ماهر برای کشور وجود داشت؛ اما کوتاهی شد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر با همت رئیس ستاد نیرو‌های مسلح، برنامه مهارت‌آموزی سربازان به جدیت پیگیری شده است،‌ افزود:‌ البته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکنون با همه اشتغالات خود ۱۷۶ تدبیر برای سربازان اعلام کرده‌اند.

سردار کمالی در ادامه با بیان اینکه ایران اکنون با بیشترین تهدیدات مواجه است، بیان کرد: سالانه پنج هزار نفر جوان تحصیلکرده در خدمت سربازی کار‌های تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهند و بسیاری از مسائل پژوهشی نیرو‌های مسلح توسط سربازان انجام می‌پذیرد. همچنین ۲۰ هزار نفر نیروی متخصص در سازمان‌های تخصصی مانند انرژی اتمی و سازمان‌های علمی، کار پژوهشی می‌کنند.

وی همچنین  با بیان این مطلب که سربازان در دورترین نقاطی که هیچ‌کس حضور ندارد، از مرز‌های کشور حراست می‌کنند، تصریح کرد:‌ نیمی از نیرو‌های مسلح، سرباز هستند که در آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح نقش کلیدی و حساس دارند و حیف است کسانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، بدون مهارت خارج شوند؛ لذا بحث مهارت‌آموزی سربازان را دنبال می‌کنیم.

معاون سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح گفت: با تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، قرارگاه مهارت‌آموزی شکل گرفت و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که هر سربازی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شود، علاوه بر گرفتن کارت پایان خدمت، یک گواهینامه مهارت هم دریافت کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه‌ریزی در آینده، جوانانی که از مسیر سربازی عبور می‌کنند، چه خدمت کنند و یا معاف شوند، باید حتما توانمند شده و یک مهارت را پیدا کنند تا نیروی کار برای جامعه فراهم شود.

سردار کمالی دفاع از کشور و استقلال کشور را منوط به داشتن توانمندی جوانانی دانست که در قالب بسیج و یا سرباز وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند و گفت: ما می‌خواهیم نشاط و انگیزه را در سربازان ایجاد کرده و دوره سربازی را به صورت کیفی تبدیل کنیم.

در این برنامه تعدادی از سربازان و مربیان مهارتی که دوره‌های مهارت را با موفقیت گذراندند، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار فرحی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، نماینده وزارت دفاع، نماینده ناجا و نماینده ارتش و سردار کمالی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین سربازانی که علاوه بر خدمت سربازی، مهارت‌هایی مانند پرورش قارچ، دوربین‌های مداربسته، کشت گیاهان دارویی و مهارت‌هایی دیگر آموخته بودند، تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها