وزیر اسبق حقوق بشر عراق:

کمک‌های سپاه موجب آزادی عراق از چنگال داعش شد/ منافقین به خانواده‌های خود هم رحم نمی‌کردند

«محمد مهدی البیاتی» با اشاره به اخراج منافقین از عراق، گفت: منافقین مغزشویی می‌شدند و ما این موضوع را دیدیم؛ تلاش می‌کردیم که عواطف منافقین را تحریک کنیم. به آن‌ها می‌گفتیم که خانواده‌هایتان را آورده‌ایم؛ اما می‌گفتند که این‌ها خانواده‌های ما نیستند، بلکه مزدور هستند. یک‌بار چهار خانواده را به اردوگاه بردیم؛ اما منافقین به آن‌ها سنگ زدند.
کد خبر: ۳۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ - 28July 2019

کمک‌های سپاه موجب آزادی عراق از چنگال داعش شد/ منافقین به خانواده‌های خود هم رحم نمی‌کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد مهدی البیاتی» وزیر اسبق حقوق بشر عراق و عضو شورای سازمان بدر، امروز (یک‌شنبه) در چهارمین نشست تاریخ شفاهی ترور که با موضوع عملیات «مرصاد» برگزار شد، با اشاره به نقش سپاه «بدر» در عملیات مرصاد، اظهار داشت: قاعده ملی این است که انسان نمی‌تواند فراتر از ملیت خود پیش برود؛ اما امام خمینی (ره) و رزمندگان سپاه بدر این دیدگاه را درهم شکستند.

وی با بیان این‌که جنگ بین حق و باطل تمام شدنی نیست و در وجوه مختلف این جنگ وجود دارد، به بیان خاطرات خود از عملیات «مرصاد» پرداخت و اظهار داشت: ساعت ۶ بعد از ظهر به همراه ۵۱ نفر از رزمندگان سپاه بدر به تنگه مرصاد رفتیم و دیدیم که خیلی از مردم در حال ترک منطقه هستند. یک سرگرد ارتش را دیدم و از وی پرسیدم که چه اتفاقی افتاده است. وی در پاسخ گفت که اسلام‌آباد غرب به تصرف منافقین درآمده است.

عضو شورای مرکزی سازمان بدر، با بیان این‌که نخستین شهید در عملیات مرصاد «ابومحمد الطهرانی» از رزمندگان سپاه بدر بود، ادامه داد: وقتی درگیری آغاز شد، ۲ ساعت بعد، عده‌ای بسیجی از ملایر و جوانرود به کمک ما آمدند و تا حدود ساعت ۱۲ اکثر نیرو‌ها و فرماندهان خصوصا شهید «صیاد شیرازی» وارد منطقه شدند. تا صبح عملیات‌های زیادی انجام شد.

وی تشریح کرد: روز دوم، برنامه منافقین این بود که به سمت ارتفاعات بروند؛ اما آن‌ها را به سمت دره عقب راندیم. منافقین در مقابل ما را بمباران کردند. به همراه بسیجی‌های ملایر و جوانرود به سمت چپ دره رفتیم و با چند تک‌تیرانداز اجازه ندادیم که منافقین به ارتفاعات این سمت بروند، برای همین منافقین به سمت راست ارتفاعات رفتند. ما به سمت راست ارتفاعات رفتیم تا از پیشروی آن‌ها جلوگیری کردیم. در آن‌جا من توسط یک تک‌تیرانداز هدف قرار گرفتم و به بیمارستان منتقل شدم. بعد از ۴۸ ساعت که برگشتم، عملیات مرصاد تمام شده بود.

وزیر اسبق حقوق بشر عراق خاطرنشان کرد: درس اول از عملیات مرصاد این بود که ما تجلی امام حسین (ع) را آن‌جا دیدیم. یاران امام حسین (ع) ایشان را تنها گذاشتند؛ درحالی که در عملیات مرصاد یاران امام حسین همه آمدند و رزمندگانی از تونس، مراکش، لبنان، عراق و... در کنار برادران ایرانی قرار گرفتند. برخی از آن‌ها به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شدند.

این رزمنده سپاه بدر عراق در دوران دفاع مقدس، گفت: بعد از تصویب قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد، بسیاری از رزمندگان سپاه بدر گریه کردند که درب شهادت به روی آن‌ها بسته شده است؛ اما خیلی از این افراد در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند که این نشان از بصیرت بالای آن‌ها دارد.

وی با تأکید بر این‌که بعد از عملیات مرصاد نبرد بین حق و باطل به پایان نرسید، تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان سپاه بدر فکر می‌کردند که بعد از سقوط صدام دیگر می‌توانند در امنیت کامل در عراق زندگی کنند؛ اما بعد از آن، هزار و ۳۰۰ نفر ترور دادند و در راه مبارزه با گروه تروریستی داعش ۵ هزار شهید تقدیم کردند.

 البیاتی ادامه داد: سال ۱۹۹۱ میلادی در جریان انتفاضه مردم عراق علیه صدام، دیدیم که مردم عراق چگونه با همان عقیده‌ای که در عملیات مرصاد مقابل منافقین ایستادند، علیه آن‌ها که برای سرکوب‌شان آمده بودند، قرار گرفتند.

وزیر اسبق حقوق بشر عراق با اشاره به این‌که حامیان اصلی داعش آمریکا و رژیم‌صهیونیستی هستند، تأکید کرد: در سال ۲۰۱۴ میلادی وقتی داعش موصل را تا کمربند مرزی بغداد را اشغال کرد، داشت به سمت مناطق مرزی ایران خصوصا مناطق کردنشین می‌آمد. اگر برادران مقلد امام خمینی (ره) در عراق نبودند، مناطق تحت تسلط داعش آزاد نمی‌شد.

وی ادامه داد: اگر کمک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشکر «قاسم سلیمانی» نبود، عراق آزاد نمی‌شد؛ وقتی وی با فرماندهان عراقی صحبت می‌کرد، همه آن‌ها از وی تبعیت می‌کردند و بدون استثنا همه عملیات‌های وی با موفقیت همراه شد و البته این به معنای پایان نبرد بین حق و باطل نیست و امروز نمونه آن را در خلیج فارس شاهدیم.

 البیاتی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۴ میلادی به‌عنوان وزیر حقوق بشر عراق انتخاب شدم که پیگیری ۲ پرونده را دولت عراق به من واگذار کرد؛ یکی از آن‌ها پرونده تفحص شهدا و دیگری اخراج منافقین بود.

وی با اشاره به تفحص شهدا، افزود: ما وقتی به پیکر‌های شهدای ایرانی می‌رسیدیم، دنیا برای ما زیر و رو می‌شد و می‌دیدم که خانواده‌های شهدا تا مرز برای استقبال از شهید خود می‌آیند؛ اما وقتی به پیکر‌های کشته‌شدگان بعثی می‌رسیدیم، وضعیت فرق می‌کرد و خانواده‌های آن‌ها می‌گفتند که پیکر‌ها را خاک کنید، ما کاری به آن‌ها نداریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها