یادداشت/ جبار آذین

باید به سریال «گاندو» به عنوان یک اثر ملی نگاه کرد

پرونده‌‌ای که «گاندو» بر اساس آن ساخته شده است به امنیت عموم مردم ارتباط پیدا می‌کند؛ بنابراین باید به سریال «گاندو» به عنوان یک اثر ملی نگاه کرد، نه یک اثر سیاسی و جناحی.
کد خبر: ۳۵۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ - 28July 2019

باید به سریال «گاندو» به عنوان یک اثر ملی نگاه کردگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ جبار آذین؛ پس از مدت‌ها که رسانه ملی که بعد از اهمال و کم‌کاری در تولید سریال‌های پرمحتوا و دارای استاندارد، اثری را به نام «گاندو» به کاگردانی «جواد افشار» تولید و پخش کرد که با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد، واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را در پی داشت. این سریال چون بر اساس یک پرونده سیاسی واقعی ساخته شده است، حرف‌های زیادی برای گفتن به مردم دارد.

چون پرونده‌ای که این سریال بر اساس آن ساخته شده موضوع خاصی دارد و به امنیت عموم مردم ارتباط پیدا می‌کند، در نتیجه خود سریال یک اثر ملی محسوب می‌شود. بنابراین باید به سریال «گاندو» به عنوان یک اثر ملی نگاه کرد، نه یک اثر سیاسی و جناحی. چرا که نگاه سیاسی قطعا منافع سیاسی را دارد و این مسئله واکنش‌های منفی را به دنبال خواهد داشت.

در سریال «گاندو» اشاره می‌شود بخشی از افراد وابسته سیاسی در یک پرونده سیاسی نقش داشته‌اند. همزمان با پخش سریال «گاندو» و بعد از آن سازندگان آن از سوی عده‌ای مورد سوال واقع شده‌اند. اقداماتی هم انجام شده که به نفع مصالح سیاسی و منافع ملی ما نیست و باعث خدشه وارد شدن به وحدت ملی می‌شود. ما باید آنقدر درایت داشته باشیم که موضع خود را نسبت به این سریال تغییر دهیم و از موضع ملی به آن نگاه کنیم. اگر هم واقعا انتقاداتی به این سریال داریم باید در فضایی توام با آرامش آنها را مطرح کنیم.

نباید با اعمال قدرت و نفوذ مانع تولید چنین آثاری شویم. این نوع رفتار نه تنها وحدت ملی را از بین می‌برد بلکه محملی است برای دور کردن جامعه از هم. به همین دلیل ضروری است که همه جناح‌ها با سعه صدر با مسائل جامعه روشنگرانه برخورد کنند و با آغوش باز پذیرای انتقادات باشند. ادامه ساخت فصل‌های دیگر سریال «گاندو» قطعا به نفع مردم خواهد بود. مخالفان و موافقان می‌توانند در نشست‌ها و با استفاده از رسانه‌های جمعی حرف خود را به مردم بزنند و قضاوت نهایی را به آنها واگذار کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار