علی‌اصغر جعفری در اختتامیه جشنواره «ترنم فتح» خبر داد؛

برنامه‌ریزی ۱۰ جشنواره ملی و بین‌المللی در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۰ جشنواره ملی و بین‌المللی در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ - 28July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یک‌شنبه)، با اجرای یگان‌های موزیک ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»، امیر سرتیپ «نعمتی» از پیشکسوتان نیروی انتظامی، امیر «محمدرضا تقی‌پور» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «عبدالرضا امیری» معاون طرح و برنامه و بودجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «محسن شیخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، امیر «یعقوب زهدی» از پیشکسوتان یگان موزیک نیروی زمینی ارتش، سرهنگ «مجیدجوشقانی» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ «سیدمهدی تقوی» معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد.

سرهنگ «علیرضا امجدیان» دبیر این جشنواره طی سخنانی موسیقی حماسی را بخشی از آداب و فرهنگ نظامی یک کشور دانست و اظهار داشت: مفاهمیی، چون اقتدار، امنیت، خلق حماسه، همبستگی، تقویت روحیه ایثار و مقاومت و مقابله با تهاجم فرهنگی هدف و غایت موسیقی نظامی است.

وی گفت: دلاورمردانی که در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند به یاد دارند که موسیقی‌ها و آوا‌های حماسی که در رسانه‌ها پخش می‌شد چه شور و اشتیاق و نشاطی را ایجاد می‌کرد و صحنه‌های بی‌بدیلی از حماسه مردمی را درپی داشت.

دبیر جشنواره «ترنم فتح» تصریح کرد: سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای پاسداشت هنر موسیقی حماسی و با هدف بازآفرینی حماسه‌های دوران دفاع مقدس، افزایش روحیه ایثار و مقاومت در بین جوانان و ارتقاء کمی و کیفی یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح، اقدام به برگزاری جشنواره ترنم فتح کرده است.

سرهنگ امجدیان اظهار داشت: دومین جشنواره ملی «ترنم فتح» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود و این اتفاق خجسته تبرک خاصی به این جشنواره بخشید و برآن شدیم تا قطعه سرودی به نام «چهل فجر شکوه» را تولید و در اختیار یگان‌های موزیک قرار دهیم تا به عنوان یکی از موارد سنجش و ارزیابی توسط داوران، ارزیابی شود.

سرهنگ زهدی: «ترنم فتح» موجب تحرک و انگیزه گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح شد

سرهنگ زهدی نماینده هئیت داوران جشنواره «ترنم فتح» در ادامه این مراسم گفت: این جشنواره موجب تحرک و انگیزه در بین گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح شده، درحالی است که در گذشته کمترین توجه به این یگان‌ها شده است.

وی گفت: یگان‌های موزیک ما هشت هزار ماموریت غیر نظامی داشته‌اند که دو هزار و ۷۰۰ ماموریت آن توسط نیروی زمینی ارتش انجام شده است، اما تاکنون فعالیت‌های آن‌ها دیده نشده است.

نماینده هیئت داوران جشنواره «ترنم فتح» افزود: برگزاری این جشنواره تحرک و رقابت بسیار خوب و سالمی را بین یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح به وجود آورده است.

جعفری: تدارک ۱۰ جشنواره ملی و بین‌المللی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره «ترنم فتح» نمونه‌ای از فعالیت‌های خوب مجموعه سازمان هنری و امور سینمایی دفاع است. ما امروز در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالانه ۱۰ جشنواره ملی و بین‌المللی تدارک دیده‌ایم که هرکدام از این اتفاقات در یک حوزه منشأ خیر و برکت است.

وی به ظرفیت گروه‌های موزیک یگان‌های نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: نقش گروه‌های موزیک در طول هشت سال دفاع مقدس ماندگار است. بخشی از اقتدار مجموعه نیرو‌های مسلح بخاطر وجود یگان‌های موزیک است که از ادبیات فاخر کشورمان استفاده می‌کنند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: برای بازیابی گروه‌های موزیک در یگان‌های نیرو‌های مسلح این جشنواره پیش‌بینی شده که در دوره اول یک حرکت مبنایی شکل گرفت و لوازم و نیاز‌های گروه‌های موزیک تامین شد. طراحی و تهیه موزیک «چهل فجر شکوه» به عنوان یک کار مشترک برای همه گروه‌های موزیک فعالیت خوب سال گذشته بود که امسال این برنامه با تهیه موزیکی جدید ادامه پیدا خواهد کرد. فعالیت‌های دوره سوم جشنواره از امروز با رونمایی از پوستر آن آغاز و مرحله استانی آن در هفته دفاع مقدس و اردیبهشت سال آینده در مرحله کشوری این جشنواره برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم که با حضور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گروه‌های موزیک دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، دانشگاه افسری امام خمینی (ره) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و منطقه سوم نیروی دریایی ارتش به ترتیب به عنوان گروه‌های برتر اول تا سوم شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار