عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مسئولین اتکاء به نفس را از مردم بیاموزند

جواد کریمی قدوسی گفت: اگر تمام توجه مسوولان همچون مردم به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد، قطعا شاهد تغییر و تحولات اساسی در عرصه‌های مهم کشور به خصوص در زمینه اقتصادی خواهیم بود.
کد خبر: ۳۵۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ - 29July 2019

///جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص آخرین وضعیت سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران موسوم به اینستکس اظهار داشت: زمانی که قرارداری بین چند کشور تنظیم و امضا می‌شود، طرفین مکلف به اجرای مفاد آن توافق هستند؛ لذا فارغ از اینکه برجام فاقد دستاورد برای ملت و کشور ما بود، خروج یکجانبه آمریکا از برجام نشان‌دهنده ماهیت اصلی دولتمردان این کشور در خصوص دشمنی با ملت و کشور ما بیش از هر زمان دیگری بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه آمریکا و اروپا خیرخواه و مورد اعتماد جمهوری اسلامی نیستند، افزود: نه‌تنها برجام، بلکه انعقاد هر توافقی میان کشورمان با آن‌ها، جز خسران و اتلاف وقت، سودی برای ما ندارد؛ لذا اگر تمام توجه مسوولان همچون مردم به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد، قطعا شاهد تغییر و تحولات اساسی در عرصه‌های مهم کشور به خصوص در زمینه اقتصادی خواهیم بود.

کریمی قدوسی گفت: اینکه طرف‌های دیگر توافق برجام در قبال اقدامات ضد قانونی دولتمردان آمریکایی سکوت کرده‌اند و هیچ اقدامی از خود بروز نمی‌دهند؛ نشان از همسو بودن سیاست‌های آن‌ها با دولتمردان آمریکاست؛ باور این مسئله که راه کاهش مشکلات کشور در گرو انعقاد توافق با غربی‌ها نیست، برای برخی از مسوولان سخت است؛ آنچه که ما از سوی کشورهای اروپایی شاهد هستیم در واقع نوعی تمکین عملی مخفیانه از عملکرد آمریکا است، زیرا در حوزه عمل و اجرا تا به امروز، اروپا هیچ اقدام مثبتی انجام نداده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی اینستکس عملا بی‌اساس است؛ زیرا زمانی که ما قادر به فروش نفت‌مان نیستیم و نتوانیم در خارج از مرزها مبادلات ارزی و تجاری خود را ادامه دهیم شروط اروپا بر ایران هم مشکلی را حل نمی‌کند.

قدوسی با بیان اینکه اروپایی‌ها دنبال وقت‌کشی در برجام هستند تا بتوانند به نفع آمریکا کسب امتیاز کنند، افزود: تعاملات با اروپا در قالب سازوکار تجاری علاوه بر اینکه هیچ کمکی به ایران نمی‌کند بلکه تحقیر ایران هم محسوب می‌شود. چنانچه اروپایی‌ها بتوانند به ما کمک کنند، کمکشان در حدی نخواهد بود که در راستای اهداف ما در برجام باشد.

وی با بیان اینکه توافق برجام در عمل از بین رفته و چیزی جز کاعذ از آن باقی نمانده است، تصریح کرد: بهترین راه حل در خصوص برجام این است که ایران به صورت رسمی از این توافق خارج شود؛ زیرا اروپایی‌ها به این دلیل که توان مقابله با آمریکا را ندارند تا به الان یک قدم مثبت و موثر برای ما برنداشته‌اند و از این به بعد نیز نخواهند برداشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها