روزشمار دفاع مقدس (7 مرداد 1361)

تشییع پیکر 2 تن از سربازان اسلام در کرمان

امروز پیکر سرباز شهید «غلامرضا حسنی» که در عملیات رمضان در ستیز با مزدوران بعثی به شهادت رسید، از مقابل مسجد جانبازان اسلام تا مسجد جامع کرمان با شرکت اقشار مختلف مردم تشییع شد.
کد خبر: ۳۵۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ - 29July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، در تاریخ 7 مرداد سال 1361 و 1363 استان کرمان شاهد رویدادهایی در حوزه دفاع مقدس بوده که به بخشی از آن اشاره می‎شود:

7 مرداد 1361

تشییع پیکر 2 تن از سربازان اسلام

بامداد امروز پیکر سرباز شهید «غلامرضا حسنی» که در عملیات رمضان در ستیز با مزدوران بعثی به شهادت رسید، از مقابل مسجد جانبازان اسلام تا مسجد جامع کرمان با شرکت اقشار مردم تشییع شد و پیکر مطهر جوانمرد شهید «اسحاق تاجیک» که در سنندج به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، طی مراسم خاصی از مقابل روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جیرفت با شرکت مردم شهیدپرور این شهر تا مقابل ژاندارمری جیرفت تشییع شد. در این مراسم یکی از برادران روحانی پیرامون مقام شهید در اسلام سخن گفت و در پایان پیکر پاک شهید به زادگاهش روستای فاریاب انتقال یافت.

7 مرداد 1363

تشییع پیکر مطهر سرباز رشید واعظمی نژاد در کرمان

پیش از ظهر امروز طی مراسمی پیکر پاک سرباز شهید اسلام «سیدمهدی واعظی نژاد »که در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، از محل ستاد برگزاری مراسم شهدا تا مسجد جامع بر دوش امت حزب‌الله و همیشه در صحنه کرمان تشییع شد.

در این مراسم حجت الاسلام «سیدیحیی جعفری» نماینده امام و امام جمعه کرمان و جمعی از روحانیون،خانواده‌های محترم شهدا، تنی چند از مسئولین، فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی و گروه‌های مذهبی حزب‌الله حضور داشتند. شرکت کنندگان در این مراسم بار دیگر با میثاق خود و دادن شعارهای سیاسی آمادگی خود را جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعلام داشتند. سپس پیکر مطهر و پاک «واعظی نژاد» به گلزار شهدا مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان انتقال یافت و در جایگاه ابدیش بخاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار