ولید المعلم:

اوضاع سوریه بهبود یافته است/ تمام تلاش خود را برای خروج نظامیان بیگانه انجام می‌دهیم

وزیر خارجه سوریه در جریان سفر به بلاروس اعلام کرد که دمشق تمام تلاش خود را برای خروج نظامیان بیگانه در سوریه انجام خواهد داد.
کد خبر: ۳۵۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ - 29July 2019

تمام تلاش خود را برای خروج نظامیان بیگانه در سوریه انجام می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در جریان سفر به بلاروس اظهار داشت: سوریه و بلاروس درخصوص برگزاری نشستی در سطح دولتی برای بررسی همکاری اقتصادی و تقویت روابط دوجانبه با یکدیگر به توافق رسیدند.

وی با بیان این مطلب افزود: سوریه و بلاروس با همکاری یکدیگر می‌توانند اقدامات زیادی برای رفاه حال ملت‌های خود انجام دهند.

معلم در دیدار با مسئولان بلاروس، راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه اقتصادی و ارتقا دادن آن به سطوح سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر خارجه سوریه گفت: اوضاع در سوریه در مقایسه با سال قبل بهبود یافته است و ۸۰ درصد اراضی کشور هم اکنون تحت کنترل دولت است. در شمال غرب و شمال شرق سوریه هنوز کانون‌های تروریسم وجود دارد و ما عزم خود را جزم کرده‌ایم که سراسر سوریه را از لوث تروریسم پاکسازی کنیم.

وی اظهار داشت: ما هر کاری را برای خروج نظامیان بیگانه از سوریه انجام خواهیم داد؛ نظامیانی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند. مبارزه علیه تروریسم در سوریه ادامه خواهد داشت و موازی با آن روند سیاسی و اجرای برنامه‌های بازسازی را به ویژه در مناطقی که به زیرساخت‌های آن آسیب وارده شده است در پیش خواهیم گرفت.

ولید المعلم با بیان اینکه تروریسم یک وبای بین‌المللی است و ممکن است این پدیده، دیگر کشورها را نیز درگیر کند، بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از تلاش‌های سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار