سردار رضایی:

اظهار نظرهای غلط باعث تضعیف روحیه مرزبانان می‌شود

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: متأسفانه برخی اشخاص و دستگاه‌ها با اظهار نظر‌های غیرقانونی در موضوعات مختلف ازجمله کولبری، باعث تضعیف روحیه مرزنشینان و مرزبانان می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ - 29July 2019

برخی اظهار نظرهای غلط باعث تضعیف روحیه مرزبانان می‌شود/ چرا در مقابل با وارد کنندگان سلاح و اقلام غیر مجاز فرهنگی متهم می‌شویم؟به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در نشستی با اصحاب رسانه در آذربایجان غربی ضمن تشریح وضعیت مرز‌های کشور اظهار داشت: متأسفانه برخی اشخاص و دستگاه‌ها با اظهار نظر‌های غیرقانونی در موضوعات مختلف از جمله کولبری، باعث تضعیف روحیه مرزنشینان و مرزبانان شده و خلاف قانون نظر می‌دهند.

وی با اشاره به سکوت دستگاه‌های نظارتی در برابر الفاظ نامربوط و غیرقانونی برخی افراد نسبت به مرزبانان ادامه داد: چرا دستگاه‌های مربوطه در برابر تیراندازی قاچاقچیان به مرزبانان سکوت می‌کنند، اما در صورت مقابله با واردکنندگان سلاح و اقلام غیرمجاز فرهنگی متهم می‌شویم؟!

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه باید افرادی که چنین نظراتی دارند، توضیح دهند و رسانه‌ها نیز باید از آن‌ها توضیح بخواهند، گفت: مرز و مرزبانی نماد وحدت و همبستگی ملی در کشور است و همگان در معرفی و برجسته‌سازی این ارزش نقش اساسی دارند.

سردار رضایی با بیان اینکه با وجود شیطنت استکبار در منطقه، هم‌اکنون روابط بسیار خوب و گسترده‌ای با همه کشور‌های همجوار در ۱۵ نقطه مرزی داریم، تصریح کرد: امروز احساس امنیت در نقطه به نقطه مرزی کشور دیده می‌شود، اما در این بین تلاش مرزبانان مغفول مانده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در بازدیدی که از برخی پاسگاه‌های مرزی در مرز مشترک ایران و ترکیه در آذربایجان غربی داشتم به رغم همه سختی‌ها و مشکلات، عشق و ایثار را در چهره و گفته‌های مرزبانان دیدم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده کردیم و در اختیار مراجع مختلف قرار داده‌ایم، ادامه داد: یکی از حرکت‌های جالب توجه در نتیجه این طرح ورود مستقیم رئیس جمهور به بحث امنیت مرزی و دستور به وزرا و سازمان برنامه و بودجه برای تقویت مرزبانی است؛ این دستور باید به نتیجه برسد و در این حوزه نیازمند ورود جدی رسانه‌ها هستیم.

سردار رضایی تاکید کرد: ارائه خدماتی نظیر ساخت شهرک مسکونی برای مرزبانان جزو درخواست‌هایی است که در صورت همراهی رسانه‌ها می‌توانیم شاهد تحقق آن باشیم.

وی ادامه داد: پیگیری از قانون‌گذاران و برنامه ریزان و سازمان برنامه و بودجه برای ارائه خدمات به مرزبانان، جزو وظایف رسانه است و خواستار توجه اصحاب رسانه به آن هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه شاهد ورود تجهیزات و امکانات خوبی در حوزه مرزی هستیم و افزایش این امکانات موجب بازدارندگی می‌شود، عنوان کرد: برای تحقق امر بازدارندگی مرزی در حوزه قانون‌گذاری نیازمند پیگیری رسانه‌ای هستیم تا شاهد ورود جدی نمایندگان و مسئولان باشیم.

سردار رضایی با بیان اینکه هیچ دغدغه امنیتی در حوزه مرزی برای دوران انتخابات نداریم، گفت: در حوزه مرزی اشراف کامل همراه با انسجام میان دستگاه‌های امنیتی و قضائی وجود دارد؛ سرمایه گذاری با امنیت مرز‌ها آغاز شده و خوشبختانه هم‌اکنون در هیچ نقطه صفر مرزی مشکل سرمایه گذاری نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا به موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) نیز اشاره و عنوان کرد: موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) را نباید دست‌کم بگیریم. در این حوزه یکی از بالاترین روابط دیپلماسی را با مرزبانی کشور عراق شاهد هستیم که امنیت مرزی تأمین و تردد زائران بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود.

این مقام عالی مرزبانی ناجا همچنین خاطرنشان کرد: خروج غیرمجاز دام به صفر رسیده و در سال گذشته، تنها 10 تا 15 هزار رأس دام از کشور خارج شدند و ادعای برخی در رابطه با خروج گسترده دام مولد از کشور، کذب بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار