عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بهترین راه تقابل با دسیسه دشمن کار جهادی برای خدمت است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: بهبود وضعیت کنونی کشور در تمام عرصه‌ها مستلزم کار جهادی از جنس عملکرد شهداست؛ چراکه با بیانیه و سخنرانی دردی از دردهای مردم کم نخواهد شد.
کد خبر: ۳۵۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶ - 30July 2019

///سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های فناوری هسته‌ای و توان دفاعی اظهار داشت: امنیت و آسایشی که ما از نعمت آن بهره‌مند هستیم به خاطر حضور به‌موقع مردان و زنان غیورمان در بحرانی‌ترین زمان ممکن در جبهه‌ها بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، کسب رضایت و قرب خداوند را مهم‌ترین و بزرگترین خواسته و آرزوی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: روزی که صدام وعده تصاحب ایران را به آمریکایی‌ها داد، از حضور مردان و زنان مومن و با شهامت و خستگی‌ناپذیر در کشورمان خبر نداشت؛ لذا رژیم بعث که تحت حمایت‌های ابرقدرت‌های غرب و شرق بود در مقابل رزمندگان ما که با کمترین امکانات جنگی در میدان نبرد حضور داشتند، ذلیل و متحمل شکست‌های سنگین شد.

وی اقتدار و استقلال کنونی جمهوری اسلامی را برگرفته از آموزه‌های دوران دفاع مقدس دانست و با اشاره به نقش و جایگاه مهم کشورمان در منطقه گفت: ما باید تحت هر شرایطی قدردان نعمت بزرگ امنیت باشیم؛ چراکه غفلت از این موضوع مهم، کم‌توجهی به ارزش‌ها و آرمان‌های کسانی است که برای تامین امنیت کشورمان به شهادت رسیدند.

این مقام مسوول نقش صدا و سیما و آموزش و پرورش در به نمایش گذاشتن رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جامعه را بی‌بدلیل عنوان کرد و گفت: متولیان فرهنگی در سازمان صدا وسیما می‌بایست ساخت برنامه‌های ارزشی را جایگزین تولیداتی کنند که کم‌ترین اثر مثبت را در فرهنگ خانواده‌های ایرانی دارد؛ لذا در این چند سال اخیر شاهد تولیدات و آثار دفاع مقدسی مناسبی نبودیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه کنونی تلاش کرده و سنگ تمام بگذارند،‌ تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهمی که می‌تواند از سوی آموزش و پرورش برای شناخت و برقراری ارتباط جوانان با شهدا و یادگاران دوران جنگ تحمیلی اتخاذ شود این است که وقایع و سرگذشت‌ رزمندگان و به‌ویژه شرح حال عملیات‌های مهم دفاع مقدس در کتب درسی گنجانده شود تا دانش‌آموزان ما بدانند چه رنج‌ها کشیده شد تا کشور ما امروز به جایگاهی برسد که حتی دشمنان ما هم به امنیت و آسایش درونی ایران غبطه بخورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نسل جوان و به‌ویژه دانش آموزان را سرمایه‌های عظیم در راستای رونق و آبادانی کشور دانست و گفت: یکی از نقش‌های مهم آموزش و پرورش، نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در میان قشر دانش‌آموز است که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.

وی کم‌ترین وظیفه متولیان فرهنگی کشور را آشنا کردن جوانان با اهداف و آرمان‌های رزمندگان و ارزش‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: کسانی که برای برپایی انقلاب اسلامی و دفاع از کشور به شهادت رسیدند حق بزرگی به گردن ما دارند. پیشرفت و توسعه ایران امروز، اقتدار و توان نظامی و هرآنچه که باعث خشم دشمنان کشورمان شده است، همه مرهون ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است؛ لذا مسوولان باید با همت و عزمی راسخ فرهنگ و دستاوردهای جنگ تحمیلی را برای جامعه کنونی بازگو کنند. نهادینه شدن فرهنگ ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت‌طلبی باعث می‌شود که جامعه ما از گزند توطئه‌ها و خصومت‌های دشمنان محفوظ بماند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا و ترویج عقاید و باورهای رزمندگان دوران دفاع مقدس را مهم‌ترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: دشمنان درصدد هستند تا جوانانی که دوران انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند را از مسیر شهدا دور کنند؛ لذا با در اختیار قرار دادن برنامه‌های مختلف شبکه‌های مجازی می‌کوشند تا نسل جوان ما را با محیطی آشنا کنند که سراب است.

وی با بیان اینکه مال‌اندوزی برخی از مسوولان، مردم را نسبت به اصل انقلاب و نظام بدبین می کند، تصریح کرد: مسوولان باید در عمل با مردم صادق باشند، ما نباید با زبان از شهدا و کردارشان برای مردم صحبت کنیم؛ اما در عمل مسیری غیر از راه شهدا را طی کنیم. مردم عملکرد ما را می‌بینند، اینکه برخی از مسوولان به جای اینکه برای کسب رضای خدا در مسیر خدمت به مردم حرکت کنند، به دنبال منافع شخصی و امور دنیوی خود باشند به معنای همراه شدن با دشمنان ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و امام راحل است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وضعیت نابسمان اقتصادی کشور که مردم را در شرایط سخت معیشتی قرار داده است، اظهار داشت: یکی از نشانه های مسوول انقلابی تلاش بی وقفه برای کم شدن دغدغه های مردم به ویژه مستضعفان است لذا یکی از دلایل ظهور انقلاب اسلامی نیز رعایت همین مسئله مهم بود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی‌ افزود: بهبود وضعیت کنونی کشور در تمام عرصه‌ها مستلزم کار جهادی از جنس عملکرد شهداست؛ چراکه با بیانیه و سخنرانی دردی از دردهای مردم کم نخواهد شد.

وی با توجه به اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور و رفاه حال هموطنانشان از جان گذشتند، تصریح کرد: امروز تمام مسوولان در قبال جانفشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی تکلیف سنگینی بر عهده دارند که با خدمت‌رسانی به مردم می‌توانند بار مسوولیت خود را سبک کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کاهش مشکلات اقتصادی کشور را در گرو همت و غیرت همه‌جانبه مسوولان دانست و اظهار داشت: بی‌توجهی برخی مسوولان به کم شدن دغدغه‌های معیشتی مردم نشان می‌دهد که آنها از مسیر انقلاب و شهدا فاصله گرفته و برای افزایش رفاه حال خود کار می‌کنند که این امر بزرگترین خیانت به خون، اهداف و مسیر شهداست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار