یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

مجلس یازدهم فرصتی برای رشد گفتمان جوان‌گرایی

امروز زمان رشد گفتمان جوان‌گرایی است، جوانانی که ایده‌های نوئی برای بهتر اداره شدن کشور دارند، می‌توانند از فرصت به وجود آمده در انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کرده و برنامه‌هایشان را در خانه ملت ارائه کنند.
کد خبر: ۳۵۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ - 30July 2019

فرار از روزمرگی با ورود جوانان در انتخابات مجلس یازدهمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ در طول ادوار مجلس شورای اسلامی همواره شاهد حضور نمایندگان سالخورده و مسن در حوزه‌های مختلف انتخاباتی بوده‌ایم.

این نمایندگان حداقل در سه دوره متوالی وکلای ملت بودند و در طول دوران مسئولیتشان هر آنچه در چنته داشته‌اند را در طول 12 سال عرضه کرده‌اند و بیش از این حضور مطمئناً دچار روزمرگی و تکرار شده و کارایی لازم را نخواهند داشت.

برای جلوگیری از این یک نواختی و روزمره‌گی باید نسل جوان با انگیزه وارد عرصه انتخابات شود تا مردم کشور نیز با نشاط هرچه بیشتر در انتخابات حضور پیدا کنند.

موضوع جوانگرایی در کشور آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از 40 سالگی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب را با محوریت نسل جوان ارائه کردند.

ایشان در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرموده‌اند: «انقلاب اسلامی جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه مدیریت کرد. روحیه و باور «ما می‌توانیم» را به همگان منتقل کرد. به برکت تحریم دشمنان، اتکا به توانایی‌ داخلی را به همه آموخت و این منشا برکات بزرگ شد.»

امروز این بیانیه سرآغاز فصل جدیدی در جمهوری اسلامی ایران است. فصلی که از این پس باید با امیدواری و تکیه بر جوانان بر مشکلات گذشته و ناکامی‌های کشور غلبه کرد.

کشورمان که این روزها در شرایط سختی به سر می برد و با تحریم و مشکلات دیگر اقتصادی مواجه شده نیازمند جوانان پویا و با استعدادی است که توان دوندگی برای حل مشکلات کشور را دارند.

همین چند ماه پیش بود که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی تصویری بر لزوم ورود جوانان در عرصه مدیریتی کشور تاکید کرد و با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: «انتخابات پیشِ‌رو یک فرصت است و پیشرفت کشور در گروی تشکیل یک مجلس نو است. اگر شما جوانان همت کنید می‌توان به ظهور مجلسی نسبتاً جوان و باتجربه امید داشت.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «قبلاً گفته بودم که قرار نیست محور شما باشم اما می‌توانم صدای شما شوم و پیگیر مطالبات‌تان اما اگر شما به میدان نیایید و خود را عرضه نکنید، این در، بر همان پاشنه خواهد چرخید و مجلس آینده تفاوت معناداری با گذشته نخواهد داشت.»

جوانگرایی و تخصص شاخص اصلی برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی است، همان‌طور که در طول هشت سال دفاع مقدس جوانان حضور چشمگیر و پرثمری داشتند امروز نیز این توانایی را دارند که در عرصه‌های مهم کشور حضور پیدا کنند.

افتخار و اقتدار جوانان در عرصه‌های مختلف علمی،فرهنگی،پژوهشی و ورزشی در بخش‌های مختلف فضای مجازی، استارت‌آپ‌ها، ساخت موشک و صنایع دیگر در کشور بخشی از توانمندی آن‌هاست.

انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود این انتخابات فرصتی است تا مدیران باتجربه و مسن از نردبان سیاست پائین آمده و میدان را برای جوان‌ترها خالی کنند، حضور جوانان پویا و با‌انگیزه در مجلس می‌تواند فرصتی برای کشور باشد. متاسفانه برخی فکر می‌کنند که جوانان تجربه لازم را برای حضور در عرصه‌های مدیریتی ندارند در حالی که تجربه، به سالخوردگی نیست بلکه به تحصیلات و تلاش مضاعف افراد ارتباط دارد.

مجلس جوان و رئیس مجلس جوان تغییر و تحول در کشور را ایجاد خواهد کرد. سیاست‌ جریان انقلابی با حفظ مبانی باید رشد کند تا چهره‌های نو حرکت در مسیر پیشرفت کشور را آغاز کنند.

آتش به اختیار بودن در این برهه از زمان نمود بیشتری می گیرد که نباید منتظر دستور از بالا به پایین بود، چراکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی با بیاناتشان حجت را بر همه تمام کردند.

امروز زمان رشد گفتمان جوانگرایی است، جوانانی که ایده‌های نوئی برای بهتر اداره شدن کشور دارند، می توانند از فرصت به وجود آمده در انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کرده و برنامه هایشان را در خانه ملت ارائه کنند.

مدیران با تجربه هم ضمن انتقال تجربیاتشان به این قشر از جامعه می‌توانند از استعدادشان بهره‌مند شوند و آنها را وارد عرصه‌های عملیاتی کشور کنند، چراکه این موضوع جزو تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری است و خانه ملت زمانی کارآمدی بیشتری خواهد داشت که از نیروی فعال،خستگی ناپذیر و پرانرژی جوانان استفاده کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها