سردار «داود عامری»:

نشست‌های خاطره‌نگاری راهگشای مسیر نگارش در حوزه دفاع مقدس است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه نشست‌های خاطره‌نگاری راهگشای مسیر نگارش در حوزه دفاع مقدس است، گفت: بیان خاطرات بازمانده از روزهای پرحماسه دوران دفاع مقدس کلیدی است برای باز کردن درِ گنجینه پر ارزشی که حاوی فرهنگ ملت ایران است.
کد خبر: ۳۵۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 30July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سیزدهمین نشست خاطره‌نگاری دفاع مقدس با موضوع بررسی مرزهای خاطره‌نویسی و داستان استان یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیان خاطرات بازمانده از روزهای پر حماسه جنگ کلیدی است برای باز کردن درِ گنجینه پر ارزشی که حاوی فرهنگ ملت ایران است.

وی افزود: امروزه جهان بشریت دچار نقایص شده و آنچه این نقص را برطرف می‌کند، حفظ ارزش‌ها و بیان و ترویج آنهاست.

سردار عامری دفاع مقدس را دفاع شرافتمندانه از کشور دانست و ادامه داد: رزمندگان ایران در جنگ تحمیلی تلاش کردند با عالی‌ترین صفات انسانی در جبهه‌ها حاضر شوند.

رئیس سازمان ادبیات و دفاع مقدس تاکید کرد: خاطرات و ارزش‌های آن دوران همچنان در جوامع انسانی و مسلمان ادامه دارد و دفاع مقدس را نمی‌توان به سال‌ها و صحنه‌های نبرد سلاح با سلاح محدود کنیم، بلکه با وسعت دادن آن ارزش‌های انسانی متبلور می‌شود.

وی کار خاطره نویسی در حوزه دفاع مقدس را تخصصی و حرفه‌ای دانست و یادآور شد: تخصصی بودن این زمینه از ارزش‌های دست نوشته‌های ساده و خاک آلوده رزمندگان و شهدا کم نخواهد کرد.

سردار عامری گفت: گفت‌وگو، مجهز شدن به توانایی نگارش و آمیختن ادبیات با آرایه‌ها و صنایع ادبی از راه‌های انتقال ارزش‌های انسانی به نسل‌های بعدی است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نشست‌های خاطره نگاری را راهگشای مسیر نگارش در حوزه دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: امسال در کنار دیگر برنامه‌ها در حوزه ادبیات توجه ویژه‌ای به بیان خاطرات و جلسات خاطره گویی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها