ثبت یک رویداد شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تقویم گردشگری

کارگروهی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکیل خواهد شد تا پس از مطالعه و بررسی لازم، یکی از رویداد‌های شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تقویم گردشگری سازمان جهانی گردشگری (HWOT ) ثبت شود.
کد خبر: ۳۵۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 30July 2019

ثبت یک رویداد شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تقویم گردشگریبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جلسه مشترکی با هدف افزایش تعاملات بین‌المللی موزه با مجامع جهانی با حضور علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و محمدرضا مجیدی دبیر کل مجمع مجالس آسیایی برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی از قبیل: پیگیری کنسرسیوم جامع انقلاب اسلامی و ویکی انقلاب با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سازمان‌های مربوطه بررسی شد.

مجیدی در این جلسه با تاکید بر جایگاه ویژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه گردشگری کشور و انتخاب این موزه به عنوان موزه برتر سال ۹۷ در حوزه موزه داری و روز جهانی موزه‌ها، اظهار داشت: دیپلماسی گردشگری با محوریت اقدامات جهادی، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و رویارویی با تحریم‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدات فرهنگی مناسبی در داخل کشور وجود دارد که متاسفانه عرضه بین المللی متناسب با نیاز‌های جامعه و مخاطب شناسی وجود ندارد، گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک مرکز ستادی با ساختار قوی و متعهد، هماهنگی لازم بین فعالان عرصه انقلاب اسلامی دفاع مقدس در کشور را فراهم آورد و همچنین زمینه‌های اجرای کنسرسیوم انقلاب اسلامی را در فضای بین المللی ایجاد کند.

دبیر کل مجمع مجالس آسیایی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایجاد سازوکار‌های تحریم‌شکن و اتکا به نیرو‌های داخلی در پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس به عنوان میراث ملی می‌تواند همانند درآمدزایی موزه‌های جنگ دیگر کشور‌ها برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

جعفری نیز با اشاره به اقدامات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه گردشگری از جمله تشکیل شورای گردشگری با حضور بزرگان عرصه گردشگری کشور، تشکیل شورای هماهنگی موزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، تهیه اطلس گردشگری انقلاب اسلامی تهران، تشکیل اتحادیه بین المللی موزه‌های مقاومت، پیگیری اردو‌های راهیان نور، برگزاری نشست‌های تخصصی گردشگری و موزه‌داری را برشمرد و از تشکیل کارگروه بازنمایی گام دوم انقلاب اسلامی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه توافق شد که کارگروهی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکیل شود تا پس از مطالعه و بررسی لازم یکی از رویداد‌های شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تقویم گردشگری سازمان جهانی گردشگری HWOT  ثبت شود تا بدین وسیله تور‌های خارجی برای درک این رویداد از سراسر جهان به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها