گزارش تحلیلی؛

ذوق‌زدگی نتانیاهو از آزمایش موشکی/ دست برتر مقاومت در معادله موشکی

هیاهوی بسیار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ذوق‌زدگی وی از اجرای آزمایش موشکی آن هم در آلاسکا و با همکاری آمریکا نشان از شوی تبلیغاتی تل‌آویو در برابر توان موشکی محور مقاومت دارد.
کد خبر: ۳۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 30July 2019

ذوق زدگی نتانیاهو از آزمایش موشکی/ دست برتر مقاومت در معادله موشکیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «مهر»، رژیم صهیونیستی در حالی دست به یک آزمایش محرمانه با آمریکا در زمینه موشکی زده که مقامات این رژیم مدعی شده‌اند آزمایش مذکور به صورت موفقیت آمیزی صورت گرفته است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی آزمایش موفقیت‌آمیز سیستم ضد موشک بالستیک «پیکان ۳» در آلاسکا شد.

وی همچنین در سخنانی بی‌اساس مدعی شد: «امروز اسرائیل توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک از سوی ایران یا هر کشور دیگری را دارد. این دستاوردی بزرگ برای امنیت اسرائیل است. بگذارید دشمنان‌مان بدانند که چه در حالت تدافعی و چه حالت تهاجمی می‌توانیم شکست‌شان دهیم».

نتانیاهو در ادامه گفت: «در چند هفته گذشته، موفقیت‌هایی مخفیانه در زمینه پیکان۳ داشته‌ایم. این آزمایش‌ها در آلاسکا صورت گرفت، با همکاری کامل ایالات متحده، هم‌پیمان فوق‌العاده‌مان».

یک روز قبل از این ادعای نتانیاهو، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در سفری سری به ایالت آلاسکای آمریکا، گفتگو‌هایی درباره ایران انجام داد.

این سخنان نتانیاهو نشانگر چند نکته است: اول آن‌که نتانیاهو در حالی از موفقیت آمیز بودن این آزمایش (البته به زعم خود) سرمست و ذوق زده است که قرار بود این آزمایش‌ها در سال گذشته صورت بگیرد، اما بعد از به وجود آمدن مشکلاتی در این روند، به تأخیر افتاد. نخستین آزمایش این سیستم قرار بود در سال ۲۰۱۴ انجام شود، اما طراحان آن اعلام کردند خلأ‌های فنی در آن وجود دارد. آزمایش‌های بعدی نیز در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ بازهم به دلایل فنی لغو شد.

نکته دوم آنکه این آزمایش‌های موشکی با همکاری آمریکا صورت گرفته و رژیم صهیونیستی خود توانایی و تکنولوژی لازم برای انجام آن را به صورت مستقل ندارد و نمی‌تواند به تحقق پیشرفت در این خصوص مباهات کند چرا که انجام یک آزمایش موشکی آن هم در آلاسکا و با همکاری آمریکا یک دستاورد نظامی به شمار نمی‌آید.

نتانیاهو در حالی دست به مقایسه توان موشکی ایران با رژیم صهیونیستی می‌زند که همین آزمایش‌های موشکی محرمانه که مقامات اسرائیلی آن را در بوق و کرنا کرده‌اند با همکاری وزارت دفاع و شرکت بویینگ آمریکا صورت گرفته و نشان می‌دهد که اسرائیل به آن حد از پیشرفت در صنایع موشکی نرسیده تا مانند ایران دست به بومی سازی این تکنولوژی بزند و در این خصوص در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

نکته سوم آنکه نتانیاهو در سخنان خود به صورت غیر مستقیم از وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت موشکی ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله لبنان و حماس سخن می‌گوید و به محض آنکه از اجرای این آزمایش حرف می‌زند به ایران اشاره می‌کند. نتانیاهو اذعان دارد که تمام توان نظامی رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران تقویت می‌شود و این خود بیانگر وحشت تل آویو از توان نظامی ایران به ویژه در زمینه موشکی است.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که چرا رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی ادعای اجرای این آزمایش موشکی را مطرح کرده است؟ حدود یک ماه قبل جنبش مقاومت اسلامی حماس دست به اجرای یک آزمایش موشکی زد. جنبش حماس که از دیرباز بر روی تقویت توان موشکی خود متمرکز شده و بهترین راهبرد برای پاسخگویی به حملات رژیم صهیونیستی را در واکنش‌های موشکی می‌داند تلاش می‌کند با تکیه بر توان بومی خود در سایه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی دایره این دستاورد نظامی را گسترش دهد کما اینکه می‌بینیم رژیم صهیونیستی از ترس بالارفتن توان موشکی حماس هر از چند گاهی دست به ترور دانشمندان موشکی این جنبش در مناطق مختلف جهان می‌زند که این خود به نوعی اذعان به شکست در برابر فلسطینی‌ها است.

رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که جنبش حماس آزمایش‌های موشکی انبوهی برگزار کرده و در طی این مدت بیش از ۱۰ موشک آزمایشی به سمت دریا پرتاپ کرده است. رژیم صهیونیستی گاهی اوقات این آزمایشات را نظارت می‌کند، اما این بار تعداد موشک ها، رسانه‌ها و سرویس‌های امنیتی اسرائیل را مجبور به ابراز خشم خود نسبت به اقدام حماس به آزمایش‌های موشکی در غزه کرد به طوریکه یک تحلیلگر امنیتی صهیونیست در سایت عبری واللا، در یاداشتی اذعان کرد: حماس همچنان رو به رشد است و در ساعات گذشته موشک‌های قابل توجهی پرتاب کرده است. تعداد موشک‌های حماس در غزه رو به افزایش است.

مقامات رژیم صهیونیستی که سعی می‌کنند خود را در قبال تحولات منطقه به ویژه تحولات اخیر خلیج فارس و حرکت‌های انقلابی ایران در ساقط کردن پهپاد آمریکایی یا توقیف نفتکش انگلیسی خونسرد و بی تفاوت نشان دهند به صورت محرمانه و سری تلاش دارند تا خود را از تیر رس هرگونه حمله احتمالی در منطقه دور نگه دارند.

نتانیاهو در سخنانی شتابزده مدعی شده است که رژیم صهیونیستی امروزه توان مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را دارد. این در حالیست که نتانیاهو موشک‌های پیشرفته حزب الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت یمن را نادیده گرفته است و در صورت وقوع هر گونه درگیری تمام این گروه‌ها می‌توانند اراضی اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار دهند. در این صورت آیا بازهم اسرائیل می‌تواند این حملات موشکی را دفع کند.

ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین به ویژه در جریان تجاوز اخیر اسرائیل به غزه، افزایش توان موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، بالارفتن روز افزون دستاورد‌های موشکی ایران و محور مقاومت در منطقه همه و همه باعث شده رژیم صهیونیستی برای نشان دادن توان موشکی اش به تقلا بیافتد.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ یعنی بعد از جنگ تموز سال ۲۰۰۶ با حزب الله دست به استقرار این سامانه دفاع موشکی زد، اما حملات موشکی گسترده گروه‌های مقاومت طی ماه‌های اخیر به شدت ناکارآمدی این سامانه و خلأ‌های موجود در آن را نشان داد. طی ماه‌های اخیر تحلیل گران نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به پایین آمدن قدرت بازدارندگی این رژیم در سایه افزایش قدرت موشکی مقاومت هشدار داده بودند.

نکته قابل توجه، معیار‌های دوگانه جامعه بین الملل و کشور‌های جهان در برخورد با آزمایش موشکی آمریکا و رژیم صهیونیستی از یک سو و ایران و گروه‌های مقاومت از سوی دیگر است. به محض آنکه ایران و یا جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت دست به آزمایش موشکی می‌زنند موجی از انتقادات و محکومیت‌ها به راه می‌افتد. این در حالیست که اجرای این آزمایش‌های موشکی توسط رژیم صهیونیستی بدون مشکل و انتقاد انجام می‌شود.

در نهایت باید گفت که با وجود تلاش‌های تبلیغاتی رژیم صهیونیستی برای نشان دادن توان موشکی خود، اما هیچ کدام از کشور‌ها این شوی رسانه‌ای را باور نکرده و اذعان دارند که دست برتر در معادله موشکی هم چنان با ایران و محور مقاومت است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار