از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

کتاب «جهانی شدن انقلاب اسلامی و پایان تاریخ» به بازار کتاب رسید

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تازگی کتاب جهان شدن انقلاب اسلامی و پایان تاریخ را با هدف نقش این انقلاب در عصر حاضر روانه بازار نشر کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ - 30July 2019

کتاب «جهانی شدن انقلاب اسلامی و پایان تاریخ» به بازار کتاب رسیدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «مهر»، کتاب «جهانی شدن انقلاب اسلامی و پایان تاریخ» اثر «عباسعلی رهبر» و «مژگان بیله»، از سوی موسسه فرهنگی، هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسیده است، این کتاب در چهار فصل به نظریات مرتبط با جهانی شدن می‌پردازد. ضمن اینکه کتاب یادشده رویداد انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) معرفی کرده است.

کتاب فوق در بعد تحقیقاتی بر اساس روش شناسی کیفی انجام شده است و تلاش دارد راستی نظریه فراتاریخی انقلاب اسلامی ایران را در مواجهه با نظریه جهانی شدن مورد ارزیابی قرار دهد. در این کتاب چند سوال محوری همچون غرب چه ویژگی‌هایی دارد، جهانی شدن ناظر به چه مولفه‌هایی است و دین در عصر حاضر چه جایگاهی دارد و در نهایت انقلاب اسلامی چگونه با فضای جهانی ارتباط برقرار کرده است نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب جهانی شدن انقلاب اسلامی و پایان تاریخ در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹ هزار تومان شامل یک پیش گفتار، چهار فصل اصلی و یک بخش نتیجه گیری است. نویسندگان ابتدا چارچوب نظری بحث را طرح کرده‌اند و بعد از آن به سراغ تحلیل رهیاف تهای مطرح شده رفته و در مورد نقش انقلاب اسلامی در تحول نظریه پردازی‌های معاصر و مبانی هستی شناسانه و معرفت شناسانه انقلاب اسلامی به بحث پرداخته‌اند. در سومین فصل کتاب نقش انقلاب اسلامی در احیای هویت اسلامی در عصر جهانی شدن را بررسی کرده‌اند و آخرین فصل به مقایسه تطبیقی نظریات پایان تاریخ غرب و انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار