روایت آمریکایی از تسخیر لانه جاسوسی در سینما روایت نقد می شود

آرگو، سفینه تخیلی آمریکایی برای فرار از تحقیر سی ساله

همزمان با فرارسیدن روز دانشجو، فیلم سینمایی آرگو ساخته «بن افلک» که به موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 می پردازد، در سینما روایت اکران می شود.
کد خبر: ۳۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ - 06December 2014

آرگو، سفینه تخیلی آمریکایی برای فرار از تحقیر سی ساله

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس بعد از تسخیر سفارت آمیکا در تهران توسط دانشجویان خط امام (ره)، 6 نفر از اعضای سفارت ، موفق می شوند تا از در پشتی این محوطه پا به فرار بگذارند و در خانه سفیر وقت کانادا در تهران و همسرش ، پناه بگیرند. دولت آمریکا با اطلاع از این موضوع تصمیم می گیرد هرطور که شده این 6 نفر را از خاک ایران خارج کند تا امنیت جانی آنها به خطر نیفتد، آنها به خوبی می دانند که در شرایط بحرانی کنونی روابط بین دو کشور، امکان استرداد گروگان ها به این راحتی امکان پذیر نیست، از این رو تصمیم به اجرای نقشه ی خطرناکی می گیرند که ریسک انجام آن بسیار بالاست.

نقشه از این قرار هست که یک مامور سازمان اط3لاعات آمریکا (CIA ) به نام تونی مندز ( بن افلک ) تصمیم می گیرد خود را با عنوان یک فیلمساز که قصد ساخت یک فیلم تخیلی به نام « آرگو » را دارد، جا بزند تا از این طریق بتواند وارد ایران شود و به ملاقات کارمندانی که حالا در سفارت کانادا مخفی شده اند برود.

آرگو برنده سه جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم از هشتاد و پنجمین دوره جوایز آکادمی سینمای آمریکا شده است.

بیست و هفتمین جلسه سینما روایت، روز یکشنبه 16 آذر، راس ساعت 17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها