سردار رحیمی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جرایم سایبری در چهار ماه گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در چهار ماه گذشته جرایم سایبری بیش از 100 درصد افزایش داشته است، گفت: پلیس در حوزه برخورد با جرایم فضای مجازی با تمام توان وارد عمل شده و بیش از 20 درصد افزایش کشفیات را در این فضا داشتیم.
کد خبر: ۳۵۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۴ - 03August 2019

افزایش بیش از 100 درصدی جرایم سایبری در 4 ماه امسال/ افزایش 20 درصدی کشفیات در فضای مجازیسردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به حجم جرایم در فضای مجازی اظهار داشت: در چهار ماه گذشته متأسفانه جرایم سایبری بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: پلیس در حوزه برخورد با جرایم فضای مجازی با تمام توان وارد عمل شده و بیش از 20 درصد افزایش کشفیات در این فضا داشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با توجه به مهاجرتی که مجرمان به سمت فضای مجازی داشته‌اند، موضوع رصد علاوه بر پلیس فتا در دیگر پلیس‌های تخصصی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ توجه ویژه‌ای به موضوع فضای مجازی و جرایم مرتبط با این فضا شده است.

وی با توصیه به کسانی که سایت‌های تبلیغاتی را طراحی و مدیریت می‌کنند، گفت: مدیریت و کنترل سایتی که طراحی و بارگذاری می‌شود بر عهده پدیدآورندگان این سایت‌هاست و باید ساز و کاری تعریف شود که هر مجرمی نتواند از این فضا استفاده کند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: مدیران چند سایتی که تخلفات زیادی داشتند، احضار شدند و به آن‌ها تذکر و آموزش داده شد، اما متأسفانه باز هم شاهد تخلف آن‌ها هستیم و از این سایت‌ها به دستگاه قضا شکایت کردیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار