فرماندار مشهد:

حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضامن حیات انقلاب اسلامی است

«سیدمحمدرضا هاشمی» گفت: اگر به دنبال آن هستیم تا در برابر آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و تهدیدات دشمن مقاوم باشیم باید فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت را نسبت به گذشته پررنگ‌تر کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ - 31July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشهد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «سید محمدرضا هاشمی» فرماندار مشهد امروز برگزار شد.

هاشمی در این جلسه اظهار داشت: حفظ آثار معنوی هشت سال دفاع مقدس اولین اقدامی است که باید در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت بگیرد. در گام دوم باید ارزش‌های این دوران پر افتخار را به عنوان یک ضرورت به نسل جدید انتقال دهیم.

وی افزود: اگر به دنبال آن هستیم تا در برابر آسیب های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و تهدیدات دشمن مقاوم باشیم باید فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت را نسبت به گذشته پررنگ‌تر کنیم.

فرماندار مشهد ادامه داد: ذات جنگ خسارت و ویرانی است. جنگ تحمیلی ارتش بعث عراق علیه کشورمان نیز خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه داشت اما در مقابل دستاوردهای معنوی زیادی نیز برای کشورمان به ارمغان آورد که علی‌رغم گذشت سه دهه از پایان جنگ هنوز نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات آن بهره می‌برد.

هاشمی امنیت موجود در منطقه را مورد بررسی قرار داد و گفت: امروز وضعیت کشورمان، وضعیت ابراهیم گونه است و آتش نمرودیان مرزهای کشورمان را احاطه کرده، اما جمهوری اسلامی از نعمت امنیت برخورد است. برخورداری ایران اسلامی از نعمت امنیت ثمره جانفشانی شهدا و فداکاری رزمندگان و ایثارگران است که در دفاع مقدس از همه داشته‌های خود گذشتند تا آرامش و آسایش را برای این کشور به ارمغان بیاورند.

این مسئول عنوان کرد: امروز مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا توفیق خادمی ملت همیشه در صحنه ایران را پیدا کردند؛ بر همین اساس ایامی همچون هفته دفاع مقدس فرصتی است تا قدردان خانواده شهدا و جامعه ایثارگران باشیم.

یوسفعلی‌زاده در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان عملیات مرصاد به خصوص امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی و سردار شهید نورعلی شوشتری که نقش تعیین کننده‌‌ای در پیروزی این عملیات داشتند، اظهار داشت: عزت و افتخار دیروز و امنیت و اقتدار امروز مرهون رشادت‌ها و جانفشانی شهدا و ایثارگران است. امیدواریم بتوانیم این افتخارات بزرگ را حفظ کنیم و ناشر ارزش‌هایی باشیم که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خلق کردند.

وی تصریح کرد: دفاع همچنان باقی است و دفاع مقدس در متن زمان جاری است و این دفاع هر روز با قوت و قدرت در جامعه جریان دارد. اگر امروز جمهوری اسلامی از قدرت دفاعی برخوردار نبود ابرقدرت‌ها در متوقف کردن حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی موفق بودند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح ماموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهر مشهد و پیگیری ماموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان ها از طریق دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس را مهمترین اولویت‌های کاری این اداره‌کل دانست.

یوسفعلی‌زاده گفت: در 98 نقطه از استان خراسان رضوی پیکر مطهر شهدای گمنام به خاک سپرده شده که 10 نقطه در جغرافیای شهر مشهد قرار دارد. از این تعداد، یادمان برخی احداث شده، تعدادی در دست ساخت است و برخی نیز حمایت مسئولان را می طلبد. امید است با مساعدت های مسئولان شهر مشهد یادمان‌های در خور شانی برای این شهدای والامقام ساخته شود.

در این نشست تعدادی از اعضای ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و یا در دست اقدام حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند.

در پایان جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشهد، سرهنگ «حبیب‌الله امیدخدا» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهر مشهد معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها