موضوع زندگی شهید ناهید فاتحی کرجو پخش می شود

«نامه ای به مادرم » در شب های مستند

دو مستند « نامه ای به مادرم »، 16 آذرماه ، ساعت 18 در قالب « شبهای مستند » پخش می شود و سپس با حضور کارگردان و سعید قطبی زاده نقد و بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ - 06December 2014

«نامه ای به مادرم » در شب های مستند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس دو مستند « نامه ای به مادرم »، 16 آذرماه ، ساعت 18 در قالب « شبهای مستند » پخش می شود و سپس با حضور کارگردان و سعید قطبی زاده نقد و بررسی خواهد شد.

«نامه ای به مادرم» مستندی با موضوع زندگی شهید ناهید فاتحی کرجو است. فیلم از حضور «عطیه ترابی» به عنوان راوی بهره می گیرد. عطیه ترابی دختری جوان و تقریبا هم سن و سال شهید کرجو است. راوی با سفر به شهر سنندج و حضور در میان اعضای خانواده، محل ربوده شدن، محل شهادت و دیگر نقاط زندگی این شهید جوان، به روایت زندگی او می پردازد. فیلم لحنی شاعرانه دارد و با اشاره هایی به ستاره «ناهید» و نیز بهره گیری از سمیه اولین شهید زن صدر اسلام، تلاش می کند تا زندگی و شهادت ناهید فاتحی را به صورتی نمادین بازسازی کند. در فیلم روایتی دقیق از نحوه ربودن، تاثیر این مساله در زندگی خانواده و در نهایت سرنوشت مادر وی پس از شهادت به تصویر کشیده می شود.

گفتنی است « شبهای مستند » به تهیه کنندگی بابک میزانی با هدف نمایش و نقد بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه از شبکه مستند پخش می شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار