سردار کارگر:

امروز جمهوری اسلامی، هم امنیت خود را تامین می‌کند و هم کشورهای دیگر را/ موزه‌های دفاع مقدس محل ملاقات نسل جنگ با نسل‌های بعدی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس پاتوقی برای بچه‌های جنگ و خانواده‌هایشان می‌شود و جایی است تا نسل جنگ با نسل‌های بعدی ملاقات کنند.
کد خبر: ۳۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ - 31July 2019

امروز جمهوری اسلامی، هم امنیت خود را تامین می‌کند و هم کشورهای دیگر را/ موزه‌های دفاع مقدس محل ملاقات نسل جنگ با نسل‌های بعدی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در نشست هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز پس از استماع گزارشی از روند اجرای مراحل ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، ضمن ابراز خوشنودی از سرعت ساخت این مجموعه اظهار داشت: هم اکنون 15 مرکز فرهنگی در سراسر کشور فعال هستند.

وی گفت: حتی اگر استان البرز تبدیل به استان نمی‌شد، خود شهر کرج به تنهایی موضوعیت برای پرداختن به دفاع مقدس را داشت، زیرا اصل پایگاه لشکر 10 سید الشهدا (ع) در کرج بوده است.

سردار کارگر افزود: لشکر 10 سید الشهدا (ع) یکی از موفق‌ترین لشکرهای دوران دفاع مقدس بود، همچنین برادران ارتشی و نیروهای انتظامی (کمیته و ژاندارمری) نیز تلاش خوبی در این منطقه داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: به امید خدا تا دهه فجر امسال برنامه افتتاح 10 باغ موزه توسط رئیس جمهوری در برنامه قرار دارد که البرز نیز به علت تکمیل فاز اول پروژه، یکی از این استان‌ها است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس متعلق به تمام مردم است و پیروز اصلی این میدان مردم هستند. مردم پای انقلاب و دفاع مقدس ایستاده‌اند. امروز هرچه داریم از دفاع مقدس است و اگر دفاع مقدس نبود معلوم نبود کشور چه سرنوشتی داشت. همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده‌اند که دفاع مقدس این انقلاب را تثبیت کرد.

وی بیان داشت: در دفاع مقدس به این موضوع رسیدیم که اگر دست به زانو بگیریم و بایستیم، علیرغم مسایل و مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور رو به جلو خواهد رفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این که در 40 سال گذشته واقعا در کشور ما کارهای مهم و بزرگی انجام شده است، گفت: بعضی‌ها نمی‌خواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود.

سردار کارگر ادامه داد: روزی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که سیم خاردار و گونی سنگر هم از خارج از کشور وارد می‌شد ولی امروز تمام دنیا و به‌خصوص آمریکا جمع شده‌اند که جلوی سرعت پیشرفت ما را بگیرند.

وی اضافه کرد: داعش را برای جمهوری اسلامی ایران ساختند تا پس از سوریه و عراق به ایران حمله کند ولی جمهوری اسلامی در هزارکیلومتری مرزش دشمن را مورد هدف قرار داد که این مساله همان اقتدار انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

سردار کارگر اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی هم امنیت خود را تامین می‌کند و هم کشورهای دیگر تکیه‌شان به کشور ما است که این نشات گرفته از دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس پاتوقی برای بچه‌های جنگ و خانواده‌هایشان می‌شود و جایی است تا نسل جنگ با نسل‌های بعدی ملاقات کنند.

وی با اشاره به اینکه، جوانان امروز حتی از جوانان دوران دفاع مقدس و انقلاب بهتر هستند، گفت: وجود 100 شهید مدافع حرم استان البرز گواه بر این مدعاست.

سردار کارگر یادآور شد: سال گذشته بیش از هفت میلیون نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند که بیش از 70 درصد آنان را جوانان بین 15 تا 30 ساله تشکیل دادند که زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند.

وی افزود: فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان البرز تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد و فازهای دیگر نیز تا پایان سال 1399 تکمیل خواهد شد.

در ادامه این نشست «عزیزاله شهبازی» استاندار البرز پس از خیرمقدم به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز در مکانی مقدس حضور داریم، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی نظام، حفاظت و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت است که مردم و نظام را نیز بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه البرز پنج هزار و 250 شهید والامقام را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است، افزود: در استان نوپای البرز با وجود رنگین کمانی از اقوام، مسئولان به گفتمانی مشترک برای پیشبرد اهداف استان رسیده‌اند.

شهبازی به همراهی و مساعدت‌های بی نظیر نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی «عزیزاله اکبریان» و «محمد جواد کولیوند» برای ساخت این مجموعه اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس البرز در بهترین نقطه این استان جانمایی شده و در حال احداث است. البته کمک‌ها و همیاری‌های عالی شهرداری کرج در این زمینه مثال زدنی است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه و مسئولیت ملی است، افزود: امید است تا پایان سال توفیق بهره‌برداری از فازهای اولیه این مطالبه مردمی را داشته باشیم.

استاندار البرز با بیان اینکه به رغم محدودیت‌های اعتباری در کشور این باغ موزه در البرز با سرعت مطلوبی در حال احداث است، تصریح کرد: سعی داریم از ظرفیت‌های مردمی نیز برای توسعه این مجموعه مقدس و فرهنگی بهره برداری کنیم.

شهبازی در پایان گفت: باید بستری فراهم شود که در شهرستان‌های استان نیز برای حفظ و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت امکانات لازم مهیا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار