حجت‌الاسلام صنعت‌پور:

هنر وسیله‌ای برای انتقال معارف دینی و ارزش‌های والای انسانی است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش گفت: امروز هنر بستر و وسیله مناسبی برای انتقال پیام معارف دینی و ارزش‌های والای انسانی است که باید از آن در حوزه مقابله با جنگ نرم استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ - 31July 2019

هنر وسیله‌ای برای انتقال معارف دینی و ارزش‌های والای انسانی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسین صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در اختتامیه جشنواره هنری «سرباز وطن» که صبح امروز در سالن شهید واعظی‌پور برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای کار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از فعالیت‌هایی که باید به آن اهتمام داشته باشیم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و بیان سختی و دشواری‌های زندگی ایثارگران و خانواده‌های آنان است.

وی با بیان اینکه امروز هنر بستر و وسیله مناسبی برای انتقال پیام معارف دینی و ارزش های والای انسانی است، گفت: از بدو انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت‌های مستمری صورت گرفته تا افراد جامعه بتوانند از گذرگاهها و خطراتی که دشمنان در حوزه فرهنگ ایجاد کرده‌اند به سلامت عبور کنند.

حجت‌الاسلام صنعت‌پور تصریح کرد: امروز هنر آن است که در خدمت مفاهیم ناب و انسان‌ساز بشری باشد، در غیر این صورت هنر به سوی ابتذال می‌رود و این سخت‌ترین صدمه‌ای است که می‌تواند جامعه بشری را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن بسیاری مطالب را هنرمندانه ارائه داده است، گفت: قرآن کریم یک معیار عالی برای انجام کار فرهنگی با استفاده از ابزار هنر است و در این رابطه مفاهیم بلند و اساسی را در قالب داستان‌های عبرت آموز بیان کرده که برای همه قابل درک است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با بیان اینکه کار هنری و فرهنگی باید ملموس و قابل فهم برای اقشار مختلف جامعه باشد، افزود: قرآن بسیاری از مطالب را با زبان ساده، مستدل، متقن و قوی ارائه کرده است که این بهترین شیوه برای ارائه فرهنگ است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار