جمعه خونین مکه حجه الوداع مادران و همسران شهید بود

در حج سال 1366 حجه الوداع سال 60 قمری حسین ابن علی (ع) باز تکرار شد و بسیاری از شهدای حج خونین مکه، مادران و همسران شهیدانی بودند که به نیابت از عزیزان شهید خود به سوی دیدار خانه حق رفته بودند، اما با کشتار بی رحمانه خبیثان آل سعود به دیدار حق شتافتند.
کد خبر: ۳۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ - 31July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، نهم مردادماه سال 1366 مصادف با ششم ذیحجه 1407 هجری قمری یادآور قتل عام زائرین سفید پوشی است که در مراسم «برائت از مشرکین» به دست حکام آل سعود جیره خوار مزدور استکبار جهانی قتل عام شدند و قلب امام و امت انقلابی را جریحه‌دار کردند.

شهید؛ شهید است و راهش الهی؛ زمانی که هدف قیام برای احیای دین مبین اسلام باشد تفاوتی نمی‌کند که در چه جبهه‌ای حضورت مثمرثمر باشد.

در برهه از زمان در کربلای ایرانی و زمانی در دفاع از مرزهای وطن و در یک زمان در فراتر از مرزها برای صیانت و برائت از مشرکین با مشت های آهنین با مستکبران قصد دفاع از دین خدا برمی آیند.

در مراسم حج سال 1366 اغلب حجاج ایرانی را خانواده معظم شهدا و جانبازان دفاع مقدس تشکیل می‌دادند که بسیاری از شهدای حج خونین، مادران و همسران شهیدانی بودند کسانی که به نیابت از عزیزان شهید خود به سوی دیدار خانه حق رفته بودند اما با کشتار بی‌رحمانه خبیثان آل سعود لبیک گویان به دیدار حق شتافتند.

فاجعه جمعه خونین مکه حجه الوداع مادران و همسران شهید بود

دودمان اعراب جاهلیتی که حرمت خانه خالق را که خون ریختن در آن حرام است ارج ننهادند و حرمتش را شکستند و غریبانه کبوتران حریم امن الهی را جلادانه به مسلخ بردند.

تاریخ تکرار مکررات است در تاریخ اسلام آن زمان که مکه از سوی مسلمانان فتح شد، برخی مشرکان پیمان عدم تعرضی را که میان آنان و رسول اکرم(ص) بسته شد نقض کردند. پس از این واقعه بود که سوره برائت نازل شد.

در زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به استناد این سیره نبوی از حجاج بیت‌الله الحرام خواست در این همایش بزرگ مسائل و مشکلات جهان اسلام را بازگو کنند و از آن پس بود که مراسم «برائت از مشرکان» از سوی زائران ایرانی همه ساله و پیش از شروع مراسم حج برگزار می‌شد.

سنگینی این اتفاق تلخ را در کلام امام خمینی (ره) در سال 1367 به‌ مناسبت سالگرد این فاجعه به خوبی می‌توان دید که فرمودند: « اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت».

حاجیان ایرانی به همراه برخی از حجاج سایر کشورها که به صف ایرانیان پیوسته بودند، راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین را در مکه معظمه آغاز کردند و بغض و کینه آل سعودیان در غروب جمعه بعد از راهپیمایی توسط پلیس عربستان آغاز شد.

فاجعه جمعه خونین مکه حجه الوداع مادران و همسران شهید بود

خدا نشناسان یزید صفتی که با چماق‌های میخ‌دار و میله‌های آهنی مردم را می‌زدند و برخی دیگر بالای پشت‌بام‌ ساختمان‌های اطراف با لباس عربی بلوک، شیشه، سطل شن، کپسول، کولر گازی و هر چه  در دسترس‌شان بود بر سر حاجیان فرود می آوردند تا شاهد ملکوتی شدن‌شان باشند.

بسیاری دیگر چماق به دست در سوی دیگر فاجعه همچون عصر روز عاشورا هلهله می‌کردند ارتش خبیث عربستان ابتدا با گازهای سمی خفه‌کننده و اشک آور عده زیادی از زنان و کسانی که روی زمین افتاده بودند و پس از آن با رگبار گلوله‌ حاجیان مظلوم را به شهادت رسانیدند تا حجه الوداع سال 60 قمری حسین ابن علی (ع) بار دیگر تکرار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار