جلسه ستاد اربعین حسینی در فرمانداری خرمشهر برگزار شد

اولین جلسه ستاد اربعین حسینی به منظور بررسی مشکلات مسیرهای مرزی در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ - 31July 2019

جلسه ستاد اربعین حسینی در فرمانداری خرمشهر برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، اولین جلسه ستاد اربعین حسینی امروز در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

«شهاب صدیقی» مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: طراحی سایت جدید در شلمچه به همت همه مسئولان و سازمان منطقه آزاد اروند در حال انجام است اما طبق مصوبه ستاد استانی اربعین امسال هم از محل سابق برای خدمت رسانی به زائران استفاده خواهد شد تا محل جدید سایت آماده شود.

وی افزود: از آنجا که مرز شلمچه تنها گذرگاه اختصاص یافته برای تردد زائران خارجی اربعین است لذا باید کمبودها در این گذرگاه مرزی برطرف شود تا تردد زائران خارجی با سهولت صورت گیرد.

صدیقی گفت: برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید تمامی زیرساخت های لازم در مرزهای چذابه و شلمچه مهیا شود. بر این اساس باید موارد مورد نیاز در این دو گذرگاه مرزی رصد و تامین شود تا تردد زائران با مدیریت بهتری صورت گیرد.

شهردار خرمشهر نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: شهرداری خرمشهر به عنوان کمیته خدمات زائران به دلیل حجم بالای هزینه ها به تنهایی توانایی ارائه خدمات به زائران را ندارد لذا از شهرداری های معین انتظار می رود بر اساس ظرفیت ها و توانایی وارد عمل شوند.

داود دارابی افزود: اصلاح هندسی معابر و جاده منتهی به مرز شلمچه از سوی پلیس راهور بررسی و نقطه یابی شود همچنین ساماندهی سه چرخه های باری از دیگر موارد مهم در مسیر شلمچه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر در این نشست با بیان اینکه محل استقرار و اسکان نیروهای یگان ویژه در مرز شلمچه باید پیش بینی شود، گفت: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین احداث سایبان و چهار برج برای اشراف کامل نیروهای یگان ویژه بر منطقه لازم است.

سرهنگ «همت اله ترکارانی» ادامه داد: پایش تصویری در شهر و مسیر شلمچه از موارد بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام «محمدجواد عادل پور» امام جمعه خرمشهر نیز با بیان اینکه شلمچه آبروی استان و نظام است، تاکید کرد: شهرستان خرمشهر به تنهایی توانایی خدمات رسانی به زائران را ندارد بنابراین باید تعامل و تدابیر بیشتری در این رابطه اتخاذ شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها