همزمان با اول مهر و بازگشای مدارس:

زنگ "دانش آموز شهید" در گلزار شهدا نواخته شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ "دانش آموز شهید" با حضور مادران شهدا در جوار قطعه شهدای بهشت زهرا(ص) نواخته شد.
کد خبر: ۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ - 23September 2013

زنگ

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امروز صبح همزمان با اول مهرماه و آغاز سال جدید تحصیلی 93-92 زنگ "دانش آموز شهید" با حضور مادران شهدای دانش آموز، دکتر صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، حبیب الله کاشانی عضو شورای شهر تهران، مهندس توکلی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (ص) برگزار شد.

معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران برای سومین سال متوالی در اقدامی زیبا و مبتکرانه همزمان با اول مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس مراسمی تحت عنوان "زنگ دانش آموز شهید" را با حضور مادران شهدای دانش آموز برگزار می کند.

سومین سال این مراسم امروز صبح با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهادت و مادران شهدای دانش آموز 8 سال دفاع مقدس و مسئولین بر مزار شهدا با تجدید میثاقی دیگر با این عزیزان همراه بود.

دکتر صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در این مراسم، اظهار داشت: دانش آموزان در دوران 8 سال دفاع مقدس به یک درک رسیدند که موجب حضورشان در جبهه ها شد و شهدای دانش آموز احساس تکلیف کردند و سنگر مدرسه و علم آموزی را برای دفاع از خاک کشور رها کردند.

صمیمی در ادامه ضمن اشاره به نقش اخلاقی و تربیتی شهدای دانش آموز افزود: در واقع دانش آموزان دیروز معلمان امروز ما و نسل آینده خواهند بود.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی ایثار و شهادت در کشور گفت: امروز ما در قطب فرهنگی جهان زندگی می کنیم. در دوران دفاع مقدس شرایط ویژه مانند سختی تحصیل و کمبود امکانات برای دانش آموزان ما رخ داده بود که با وجود این مشکلات دانش آموزان ما هم درس می خواندند و هم به دفاع از کشور اهمیت می دادند.

دکتر صمیمی ضمن تشریح خدمات آموزش و پرورش در دفاع مقدس، تاکید کرد: یکی از خدمات مهم آموزش و پرورش انتقال کلاس درس به سنگرها بود و این حرکت به این معنی بود که ما باید در سخت ترین شرایط به دنبال تولید علم و دانش باشیم.

وی با اشاره به فعالیت مدارس در دفاع مقدس اظهار داشت: هیچ گاه در دوران دفاع مقدس مدارس ما تعطیل نشد و در واقع مدرسه یک سنگر بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: امروز شما دانش آموزان و فرزنادن شهدا پرچمدارن مسیر شهیدان باشد و ما در این جا عهدمان را با شهدا تجدید می کنیم.

در پایان این مراسم ضمن به صدا در آمدن زنگ آغاز سال تحصیلی 93-92 در جوار مزار شهدا دانش آموز توسط دکتر صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لوح یادبودی به نمایندگی از مادران شهدای دانش آموز به مادر شهید صبوری اهدا شد.

از نکات جالب در این مراسم، به اهتزاز درآمدن پرچم بارگاه متبرک و ملکوتی دو طفلان مسلم بود که از کربلا به تهران منتقل شده است.

همچنین پرواز 650 کبوتر سپید خونین بال به صورت نمادین به تعداد دانش آموزان شهید تهران، کاشت درخت در قطعات مطهر شهدا به یاد دانش آموزان شهید، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای دانش آموز و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با رویکرد حضور دانش آموزان در دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار