قالیباف:

امنیت و پیشرفت مادی و معنوی کشور را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم

«محمدباقر قالیباف» با بیان اینکه امنیت و پیشرفت مادی و معنوی کشور را مدیون تک تک شهدا و امام شهدا م هستیم گفت: این شهدا بودند که به کشور امنیت و عزت بخشیدن و باید قدردان شهدا و پاسداشت راه شهدا باشیم.
کد خبر: ۳۵۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ - 01August 2019

امنیت و پیشرفت مادی و معنوی کشور، مدیون شهدا و امام شهدا هستیمبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در یادواره شهدای حافظان نظم و امنیت استان فارس و شهید فعال با بیان اینکه امام شهدا و  شهدا بودند که به کشور عزت و امنیت بخشیدن اظهار داشت: امنیت و پیشرفت مادی و معنوی خد را مدیون تک تک شهدا و امام شهدا هستیم و لازم نیست همه آن‌ها انقلابی بوده و باورهای انقلابی داشته باشند، فقط یک جو انصاف برای این مسئله كفایت می‌كند تا انسان سر تعظیم مقابل شهدا و خانواده‌هایشان فرود آورد و به آنها افتخار کند.

قالیباف گفت: در كشور و شهری امن زندگی می‌كنیم و این امنیت را بدون شک مدیون شهدا هستیم، یاد شهدا به ویژه شهدای ناجا و شهید فعال را گرامی‌ مداریم.

شهردار اسبق تهران با اشاره به رویدادهای سیاسی اخیر کشور به‌ویژه بحث برجام و تجربه‌هایی که باید از این قرارداد گرفت، بیان داشت: پیش از برجام سخن این بود که باید با آمریکا مذاکره کنیم گرچه بارها گفته شد که سران این کشور قابل‌ اعتماد نیستند؛ اما به‌ هر حال مذاکره کردیم و نتیجه آن را هم دیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخورد آمریكا و تجاوز آن‌ها چند درس بزرگ به ما داده، یكی اینكه كشور باید پیشرفت كند و دسترسی به آخرین تكنولوژی‌های روز دنیا پیدا كند. چنانچه در قضیه سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریكا مشاهده كردیم كه چگونه كشورهای بزرگ دنیا تعجب كردند كه ایرانی‌ها چقدر پیشرفت كرده‌اند و توانستند با تكنولوژی بومی خودشان اوج تكنولوژی آمریكا را نابود كنند و از بعد معنوی این مسئله مهم بود كه به فرهنگ قرآن عمل كردیم چنانچه خداوند در قرآن وعده داده است كه وقتی كفر تجاوز می‌كند مقابل آن بایستید و با آن مبارزه كنید و خدا شما را یاری می‌دهد و پیروز می‌كند، چنانچه در این قضیه هم ما پیروز شدیم.

قالیباف عقب‌ماندگی اقتصادی را ناشی از عدم خودباوری دانست و تأکید کرد: کشوری که در حوزه نظامی به حدی از تکنولوژی رسیده که پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون می‌کند، حتماً می‌تواند در حوزه اقتصادی نیز پیشرفت کند اما مشکل عدم خودباوری در مسئولان اقتصادی است.

وی یادآور شد: ۲ سال قبل دغدغه مردم اشتغال بود اما یک مرتبه مباحث گرانی و مشكلات اقتصادی آنقدر زیاد شد كه مردم موضوع بیكاری را فراموش كردند؛ آیا نمی‌توانیم در این عرصه ترقی كنیم و بر مشكلات فائق آییم؛ قطعاً می‌توانیم و مهم این است كه ضعف‌ها و چالش‌های مدیریتی كه وجود دارد را برطرف كنیم.

فرمانده اسبق ناجا با بیان اینكه در حوزه اقتصاد، جوانان را باور كنیم، گفت: در اقتصاد باید به تولیدكنندگان و جوانان اعتماد كنیم چرا كه ظرفیت‌های مادی و انسانی ما چند برابر ظرفیت كمی است و چرا با وجود ظرفیت‌ها و امكاناتی كه در داخل داریم در مقابل دشمن دست دراز می‌كنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها