امام جمعه چغادک:

طرح موضوع مذاکره توسط آمریکا یک فریب است

حجت الاسلام «رضا خدری» گفت: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد فاقد قدرت منطق است و طرح موضوع مذاکره که مکرر آن را تکرار می‌کند، صرفاً یک بازی برای فریب افکار عمومی دنیا است؛ بار دیگر بر راهبرد نه جنگ و نه مذاکره تأکید می‌کنیم که در واقع گفتمان مقاومت، تنها مسیر دستیابی به پیروزی است.
کد خبر: ۳۵۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ - 02August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» امام جمعه چغادک در خطبه های نماز جمعه این هفته سالروز شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به ویژگی های دوران امامت حضرت جواد الائمه (ع) و امام هادی (ع) اظهار داشت: دوران اختناق شدید نسبت به ائمه (ع)، فعالیت، نشاط، تحرک، سازماندهی و گسترش تشکیلاتیِ عجیب و بی‌سابقه‌ی شیعیان در دنیای اسلام، تشکیل اولین حوزه علمیه شیعه به معنای حقیقی کلمه، ابتکار ایجاد بحث‌های آزاد اجتماعی، مبارزه‌ی فشرده، همه جانبه و پیچیده با دشمنی که چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود ساخته از مهمترین ویژگی ها است.

وی بیان داشت: با وجود اینکه ائمه ثلاثه اخیر (حضرت امام جواد، حضرت امام هادی و حضرت امام عسکری) خودشان در مدینه و بغداد و سامرا زیر نظر و تحت فشارهای خیلی شدیدی قرار داشتند ولی بیشترین سازماندهی شبکه شیعیان و نشاط و فعالیت آنها در زمان همین ائمه بوده است.

خطیب جمعه چغادک با بیان اینکه امام جواد مبتکر بحث آزاد اجتماعی بود، گفت: حوزه علمیه قم در زمان همین امامان سه گانه رونق واقعی پیدا می کند و شاگردان زیادی را بر اساس مکتب اهلبیت تربیت می کند.

وی زندگی امام جواد(ع) الگو و نمونه‌ای عالی برای جوانان عنوان کرد و گفت: زندگی کوتاه امام جواد(ع) به جهاد با طاغوت گذشت، جهادی فشرده با دشمنان و با انحرافات، به طوری که در سن ۲۵ سالگی و اوایل سن جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه توسط دولت آمریکا اظهار داشت: این اقدام مغایر با حقوق بین الملل است و اقدامی عجولانه که از سر عجز و ناچاری و حاکی از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در تقابل با نظام مردمی ایران انقلابی است.

امام جمعه چغادک افزود: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد فاقد قدرت منطق است و طرح موضوع مذاکره که مکرر آن را تکرار می کند، صرفاً یک بازی برای فریب افکار عمومی دنیا است؛ بار دیگر بر راهبرد نه جنگ و نه مذاکره تأکید می کنیم که در واقع گفتمان مقاومت، تنها مسیر دستیابی به پیروزی است و ان‌شاءالله دستگاه دیپلماسی ما، با قوت و قدرت و مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت از منافع ملی صیانت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار