سردار مقیمی عنوان کرد؛

مبارزه با «رانت اطلاعاتی» مؤثرترین گام در مقابله با مفاسد اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام‌های مؤثر مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی است.
کد خبر: ۳۵۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ - 03August 2019

مبارزه با رانت اطلاعاتی؛ موثرترین گام در مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا استفاده از رانت اطلاعاتی را یکی از عوامل مؤثر در ایجاد مفاسد اقتصادی دانست و اظهار داشت: دستیابی زودهنگام و انحصاری به اطلاعات اقتصادی در زمینه‌های پولی بانکی، بازار سهام، ارز، طرح‌های عمرانی و... منشأ ایجاد رانت اطلاعاتی است و باعث می‌شود تا افراد بدون زحمت و تنها به دلیل برخورداری سریع و به‌هنگام از اطلاعات، به سود‌های هنگفتی دست یابند.

وی با بیان اینکه نتیجه مخرب و اصلی رانت اطلاعاتی، صاحبان سرمایه را به سوی فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد کشانده و سرمایه‌های مردم را به خرید و فروش ارز، سکه، اتومبیل، املاک و تلفن همراه سوق می‌دهد، افزود: بر این اساس، رعایت عدالت در توزیع اطلاعات در بازار سرمایه و مبارزه با رانت اطلاعاتی یکی از اولین گام‌های مؤثر در مقابله با مفسد و جرایم اقتصادی خواهد بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گسترش رشوه‌خواری در جهت اخذ اطلاعات، عدم سرمایه‌گذاری در تولید و گرایش به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های غیرمولد، نپرداختن مالیات توسط رانت‌خواران، نهادینه شدن فساد مالی و گسترش قاچاق کالا و ارز، افزایش نرخ تورم و بیکاری و در نتیجه از بین رفتن امنیت اقتصادی را از پیامد‌های پدیده رانت اطلاعاتی برشمرد و گفت: مبارزه با این پدیده شوم تا تحقق عدالت در توزیع اطلاعات باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار