محمدرضا سنگری:

"خلیل عمرانی" همچون خلیج فارس روح توفنده‌ و گسترده‌ای داشت

محمدرضا سنگری گفت: "خلیل عمرانی" گستره‌ی روحی بزرگی داشت. او خیلی از کارهای خوبش را پنهان کرد و به ریا نپرداخت. عمرانی کارهایش را در تصویر بزرگ نکرد و به شدت علاقه‌مند به نسل پروری بود.
کد خبر: ۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷ - 07December 2014

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا سنگری در مراسم بزرگداشت مرحوم خلیل عمرانی که با عنوان "بهساعت گل سرخ" عصر دیروز در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: من قصد دارم ویژگیهای چندگانه خلیل عمرانی را به یک روایت و سخن پیوند بزنم.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در دوران خاصی زندگی کردند که ایشان و یارانشان در تنگنا بودند و رفت و آمد یاران با ایشان بسیار سخت بود. روزی سفیان صوری از یاران امام خدمت ایشان رسید که تنها نکتهای برگیرد و برود. امام به وی فرمودند: در زندگی معمولا سه اتفاق میافتد. یا در حالت ترس و اضطراب قرار داریم. یا در حالت شادمانی هستیم. یا لغزشی کردیم که درگیر هستیم.

سنگری خاطرنشان کرد: امام در ادامهی فرمایشات خود فرمودند: من برای این سه حالت سه پیشنهاد دارم. هر وقت نعمتی به تو رسید بگو الحمدلله رب العالمین، هر وقت ترسی به تو رسید بگو لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم و هر وقت لغزشی کردی بگو استغفرالله. سفیان صوری همین که خواست برود امام فرمودند بمان و یک نکته باقی ماند. امام فرمودند: خوبیها را سعی کن با تعجیل انجام بدهی و فکر کنی که این آخرین فرصت است که در اختیار داری. کار خوبت را پنهان کن و آن را بزرگ و بولدش نکن.

سنگری در ادامه با بیان اینکه همسایگی عمرانی با خلیج فارس، موجب شده بود که او روح توفندهای یابد، تصریح کرد: عمرانی مصداق این روایت امام صادق بود و او گسترهی روحی بزرگی داشت. او خیلی از کارهای خوبش را پنهان کرد و به ریا نپرداخت. عمرانی کارهایش را در تصویر بزرگ نکرد و به شدت علاقهمند به نسل پروری بود.

وی با بیان خاطرهای از عمرانی، خاطرنشان کرد: او ابتدا موی بلندی داشت که مرا به یاد سلمان میانداخت. و هر وقت سلمان به جبهه میآمد مرا به یاد میرزاکوچک خان جنگلی میانداخت. عمرانی آرامش نداشت و شور دریاگونگی داشت.

سنگری در پایان با بیان اینکه عمرانی تیپ خلیج فارس را داشت و به عاشورا عشق میورزید، گفت:  دوستان تلاش کنند، کارهای مانده ایشان که خودش به من گفت، جمع آوری و منتشر بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار