ربیعی در نشست خبری:

دلیل تحریم ظریف، تفکر کودتاگرایانه آمریکا علیه ایران است

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا هنوز از بیماری و اعتیاد کودتاگرایی رها نشده است، گفت: آن‌ها با تحریم ظریف، خودشان را از گفت‌وگو محروم کردند.
کد خبر: ۳۵۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ - 04August 2019

دلیل تحریم ظریف، تفکر کودتاگرایی آمریکا علیه ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: فردا 14 مرداد و سالگرد نهضت مشروطیت و دیروز هم سالگرد اولین انتخابات کاملا آزاد بود.

وی ادامه داد: آمریکا سیاست‌های غلط خود را بر روی شن‌های روان قرار داده و تحریم ظریف هم تهاجم به شخص نیست تهاجم به نظام دولت و ملت است، جامعه مدنی ما پشت سر ظریف و نظام دولت ملت قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به تحریم ظریف گفت: ظریف را در دیدار با یک سناتور، دعوت به دیدار می‌کنند سپس به تحریم او می‌پردازند. حسادت‌های کودکانه در تحریم ظریف وجود دارد و ریشه در القای سیاست دو دولتی دارد.

وی ادامه داد: ظریف مسئول سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی و امنیتی ما است. او معتمد نظام و رهبری است، ایستادن سپاه، ستاد کل نیرو‌های مسلح و از همه بیشتر رهبر انقلاب، یکپارچگی ما را نشان می‌دهد.

ربیعی اظهار کرد: بسیاری از کشور‌ها این تحریم‌ها به رسمیت نمی‌شناسند؛ این تحریم یک سند از ناکار آمدی تحریم ایران است؛ مقام معظم رهبری چندین بار از ظریف حمایت کرده‌اند.

امیدواریم امنیت شغلی، امنیت قلم و معیشت خبرنگاران را بهتر کنیم

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: از سوی دولت روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک می‌گویم. امیدوار هستیم که سه مسأله امنیت شغلی، امنیت قلم و معیشت را روز به روز بهتر کنیم. به عنوان یک همکار قدیم رسانه، می‌دانم جریان روزنامه نگاری برای فضای سالم از هیچ چیز دریغ نمی‌کند.

نظارت اسنپی برای نظارت قیمت‌ها ایجاد شده

سخنگوی دولت با اشاره به جلسه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، گفت: گزارش واگذاری اختیارات بازرگانی به وزارت صمت داده شد. اپلیکیشنی ساخته شده که قیمت صد قلم کالا را نشان می‌دهد، در این اپلیکیشن قابلیتی دارد که به ۱۲۴ اطلاع می‌دهد و نظارت اسنپی است؛ یعنی نزدیکترین بازرس مراجعه می‌کند.

وی ادامه داد: ما هیچ گونه کسری در کالای اساسی سال ۹۸ نداریم.

ربیعی با اشاره به آخرین آمار واگذاری ارز دولتی گفت: هفتاد درصد این ارز را وزارت جهاد کشاورزی، ۲۳ درصد وزارت بهداشت، شش درصد صمت و یک درصد را ارشاد گرفته است. پنج پرونده تخلف در این باره تشکیل شده است.

هر کسی از رانت تحصیلی استفاده کرده مذموم است

وی در مورد پیشنهاد معاون حقوقی قوه قضاییه درباره ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور گفت: اگر تبدیل به قانون شود ما تبعیت خواهیم کرد، اما رانت باید مورد توجه باشد. هر کسی از رانت تحصیلی استفاده کرده مذموم است، به‌نظر هر کسی مسئولی را می‌شناسد که از این رانت استفاده کرده گزارش دهد.

اسیر مسائل انتخاباتی آمریکایی‌ها نخواهیم شد

ربیعی تصریح کرد: فردا آقای ظریف یک مصاحبه مطبوعاتی دارد که در مورد درخواست مذاکره ترامپ از ایران توضیح می‌دهد؛ ما قائل به مذاکره برای عکس یادگاری نیستیم، این نوع مذاکره برای دیده شدن قابل قبول نیست و ما اسیر مسائل انتخاباتی و چشم و هم چشمی‌های آمریکایی‌ها نخواهیم شد.

وی بیان کرد: برای ما خانه پوشالی فرقی نمی‌کند، چه دموکرات‌ها چه جمهوری خواهان و هر کسی که در آن خانه است برای ما فرقی نمی‌کند، برخی اتفاقات را از سوی کشور‌های بزرگ می‌بینیم که بیشتر شبیه داستان‌های بچه گانه است.

از کشور‌هایی که مقابل تحریم‌ها مقاومت کردند تشکر می‌کنیم

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ایران بزرگ در انزوای آمریکا گرفتار نخواهد شد، تصریح کرد: روسیه و چین تبعیت از تحریم‌های آمریکا را نپذیرفتند؛ آمریکا بسیار بر روی شرکت‌های چین و روسیه فشار آورد. ما از کشور‌هایی که در مقابل تحریم‌ها مقاومت کردند، تشکر می‌کنیم.

وی درباره جلسه اصولگرایان و اصلاح طلبان با وزیر کشور گفت: رحمانی فضلی از مدت‌ها قبل با هر دو گروه به صورت مجزا جلسه داشتند؛ دولت از حضور حداکثری در انتخابات حمایت می‌کند.

ربیعی اظهار داشت: این دولت بدون مداخله در انتخابات، حمایت از انتخابات پر شور را در دستور کار قرار دارد. همچنین وزیر کشور مأموریت دارد تا با تنوع بیشتری در انتخابات مردم شرکت کند.

اگر کسی در تور شناسایی قرار گیرد از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شود

وی با اشاره به حذف سه دهک از فهرست یارانه‌بگیران گفت: این وظیفه بر عهده وزارت تعاون است؛ در سال‌های پیشین پنج میلیون نفر حذف شدند، الان هم اگر کسی در تور شناسایی قرار گیرد حذف می‌شود، حذف انبوه قبلا انجام شده است.

ربیعی درباره حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این طرح، همواره موافق و مخالف داشته و در دولت‌های قبل هم این ایده مطرح بوده است؛ آقای همتی فردا یک نشست خبری در این باره دارد. بحث ما انطباق با واقعیت‌های جامعه است، اگر به املاکی‌ها بروید یک تومان آن‌ها چیز دیگری است، اما واقعیت آن است که در جامعه کسی «ریال» را بکار نمی‌برد، آسانی در بیان و نوشتن پول ملی، صرفه جویی در هزینه چاپ پول در دراز مدت است، کاهش ذخیره ارز‌های خارجی از کمک‌های این طرح است.

وی ادامه داد: البته اگر ملاحظاتی نباشد، آثار منفی خواهد داشت و ربطی به کاهش و افزایش تورم ندارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هیأت رفع اختلاف بین قوا درباره گزارش سالیانه دولت به مجلس تشکیل شده است، نمایندگان دولت؛ آقای امیری و خانم جنیدی و از سوی رهبر انقلاب حجت الاسلام ابوترابی بودند. طبق گزارشی که به ما دادند، حرف‌ها را به خوبی گوش کرده‌اند و هنوز در جلسه نظر خود را نگفته است، اما دیدگاه‌های نمایندگان دولت متقاعد کننده بود.

وی بیان کرد: رفتن لایحه مالیات بر خدمات زیان بار به مجلس دیر نیست؛ مالیات بر مسکن در این لایحه پبش بینی نشده است، اما در اصلاح ساختار بودجه حمایت از تولید وجود دارد.

حساب عربستان و امارات را از آمریکا جدا می‌دانیم

ربیعی اظهار داشت: ما همیشه از حسن همجواری و فعالیت برای تقویت همکاری استقبال می‌کنیم؛ ما حساب عربستان و امارات را از آمریکا جدا می‌دانیم. همچنین از موافقت‌نامه‌هایی برای امنیت صیادان استقبال می‌کنیم و هر برنامه‌ای برای امنیت کشتیرانی باشد، ما هم در آن حضور داریم.

وی بیان کرد: حضور ضد انقلاب در کاخ سفید زیاد شده و ادبیات کاخ سفید به سیمای این گروهک‌ها نزدیک شده است.

ربیعی در پاسخ به اعتراض منتقدان از برداشت دولت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: اگر امروز شرایط مان بحرانی نیست، پس چه زمانی این شرایط بحرانی خواهد بود؟ البته هم اکنون معتقد به وجود شرایط بحرانی نیستم، آنچه دولت عمل کرده دست اندازی به منافع نیست، بلکه با استفاده از قانون بودجه است.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: این موضوع را بررسی کردیم؛ گرمای این دو ماه بر وزن گیری مرغ تأثیر داشته و با بیماری همراه بوده است. همین امر سبب شد تا به مشکل برخورد کنیم. به همین دلیل قیمت مرغ ۱۲ هزار و نهصد تومان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار