واکنش پلیس راهور ناجا به رأی دیوان عدالت/ صدور گواهینامه برای مردان به عهده ناجاست

معاونت اجتماعی پلیس راهور در خصوص رأی شعبه 31 دیوان عدالت اداری اعلام کرد: رأی بدوی شعبه 31 دیوان عدالت اداری صرفا برای شاکی صادر شده و طبق ماده 60 قانون دیوان عدالت اداری قابل تسرّی به عموم نیست.
کد خبر: ۳۵۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 05August 2019

واکنش پلیس راهور ناجا به رأی دیوان عدالت/ صدور گواهینامه برای مردان به عهده ناجاستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، با صدور اطلاعیه‌ای معاونت اجتماعی پلیس راهور در خصوص رأی شعبه 31 دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد.

در اطلاعیه معاونت اجتماعی پلیس راهور آمده است: به استناد تبصره ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389، صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای مردان بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

رای بدوی شعبه 31 دیوان عدالت اداری صرفا برای شاکی محترم صادر شده و طبق ماده 60 قانون دیوان عدالت اداری قابل تسرّی به عموم نیست و به عبارتی دیگر رای صادره جنبه فردی دارد.

با توجه به وجود رای متناقض در این مورد از شعبه دیگر در دیوان عدالت اداری، نسبت به رای صادره تجدیدنظرخواهی شده تا مطابق با موازین و قوانین بررسی‌های لازم قانونی معمول شود.

بنابراین، پلیس راهور مجری قانون بوده و تصمیمات قطعی و نهایی شده قانونی را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، روز گذشته تصویر حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام نیروی انتظامی به تشکیل پرونده برای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای بانوان در فضای مجازی منتشر شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار