مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تقویت باورهای دینی، ارزشی و انقلابی است

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تقویت باورهای دینی، ارزشی و انقلابی است و باید قدمی هرچند کوچک برای معرفی و شناساندن راه و آرمان‌های شهدا برای آشنایی نسل جوان برداشت.
کد خبر: ۳۵۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ - 07August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس سمنان در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان سمنان اظهار داشت: انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را با عزت، اقتدار، حفظ ارزش ها، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان پشت سر گذاشت.

وی گفت: انقلاب عزیز ما در گام دوم خود وارد مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است و نیازمند عزم انقلابی و مدیریت جهادی با محوریت جوانان هستیم.

سلامی افزود: در گام دوم انقلاب باید مشارکت مردمی و خدمت رسانی به مردم به اوج  خود برسد و عدالت، معنویت، اخلاق،  علم و فناوری در همه عرصه ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور حماسه های بزرگی بود که به همت جوانان این کشور به وجود آمد و عزت و سربلندی، اقتدار، امنیت امروز ما مرهون مجاهدت های جوانان دیروز است.

سلامی با بیان این که دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ برای ملت ما است، گفت: دفاع مقدس مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید در طول هشت سال دفاع مقدس، جوانان جان خویش را فدا کردند، تا ارزش‌های ناب اسلامی زنده بماند و به تعبیر قرآن شهدا در راه مقدس که همان «فی‌سبیل الله» است به همین اعتبار، شهدای هشت سال دفاع مقدس کشورمان نیز با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) شدند، به طوری که عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس سمنان گفت: امروز آسیب های گوناگون فرهنگی اجتماعی جوانان ما را احاطه کرده و دشمن به دنبال تضعیف تعصبات دینی، اخلاقی، مذهبی و انقلابی در جوانان است.

سلامی با بیان این که هفته دفاع مقدس فرصتی برای تقویت باورهای دینی، ارزشی و انقلابی ماست بیان داشت:  شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان نماد ایثار، شهامت، شجاعت، آزادی، استقلال، صداقت، معنویت، افتخار و پایمردی ملت ایران، باید همیشه و در همه حال در فضای جامعه ما زنده باشند و از این رو، زنده نگه داشتن یاد و نام این شهدا، گام نهادن در مسیر حرکت و راه آنهاست و با برگزاری آیین‌ها و یادواره‌های مختلف از جمله برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های هفته دفاع مقدس، قدمی هرچند کوچک برای معرفی و شناساندن راه و آرمان‌های شهدا برای آشنایی نسل جوان برداشت.

وی با بیان  این که  امروز جنگ اصلی دشمنان با ما جنگ اقتصادی است افزود:  ما هشت سال جنگ نظامی را با توکل به خدا و ایمان مردم و رهبری امام پشت سر گذاشته و سربلند بوده‌ایم و این جنگ اقتصادی را نیز می‌‎توان با ایمان مردم، توکل خدا  و رهبری ولایت فقیه پشت سر گذاشت.

این مسئول ادامه داد: بانک ها ستون های اقتصادی در کشور هستند  و نقش اساسی در پیشرفت اقتصاد جامعه و مردم دارند و مدیر بانک به عنوان یک فرمانده در جنگ اقتصادی است و هر کارمند بانک نقش یک رزمنده را دارد که باید بداند مجاهد فی سبیل الله در جامعه است.

سلامی وی ادامه داد:  عملیات مرصاد، آخرین برگ از صفحات زرین و پر افتخار رزمندگان شجاع و دلاور تیپ مستقل 12 قائم (عج) استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود. این عملیات در پاسخ به عملیات سازمان مجاهدین خلق ایران موسوم به فروغ جاویدان به مرحله اجرا درآمد که منجر به متلاشی شدن بخش اعظمی از نیروها، امکانات و تجهیزات مدرن شد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع، تیپ 12 قائم (عج) استان سمنان با بکارگیری بیش از 1600 نفر، به مقابله با منافقین پرداخته که با تقدیم 228 مجروح و 67 شهید، برگ زرین دیگری را در صفحات پر افتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها