مراسم بزرگداشت شهدای تخریب لشکر ویژه شهدا در مشهد برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت شهیدان «حمیدرضا بهمنی‌­نژاد» و «علیرضا سنجری» از شهدای تخریب لشکر ویژه شهدا در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ - 08August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، محفل انس رزمندگان گردان تخریب لشکر ویژه شهدا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات «مرصاد» و همچنین شهیدان «علیرضا سنجری»، «حمیدرضا بهمنی‌نژاد» و «قاسم شادکام» از یادگاران دفاع مقدس و عضو فقید هیات امنا کانون فرهنگی نسیم جبهه با حضور حجت الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و خانواده شهدا در مهدیه امام خامنه‌ای مشهد برگزار شد.

«علی‌اکبر عباسی» از همرزمان شهید بهمنی‌نژاد در این نشست صمیمی اظهار داشت: شهید بهمنی‌نژاد متولد تهران بود و در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می­‌کرد.

وی در ادامه به اعزام شهید بهمنی­‌نژاد به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی به جبهه اشاره کرد و افزود: قبل از تقسیم نیروها شهید «بهاری» از فرماندهان تخریب لشکر ویژه شهدا در جمع نیروها حاضر شد و در خصوص مأموریت گردان تخریب مطالبی را بیان کرد. او بعد از پایان سخنانش از نیروها خواست تا کسانی که تمایل به خدمت در تخریب را دارند اعلام آمادگی کنند. اولین کسی که درخواست شهید «بهاری» را لبیک گفت، شهید بهمنی‌نژاد بود. بعد از این شهید نیز 24 نفر دیگر از دانشجویان برای خدمت در تخریب اعلام آمادگی کردند که از آن جمع فقط چهار نفر باقی ماندند و مابقی در عملیات «والفجر 9» و سایر عملیات­‌ها به شهادت رسیدند.

این رزمنده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در مدتی که در کنار دریاچه ارومیه مشغول آموزش بودیم شهید بهاری تاثیر بسزایی بر روی نیروها داشت. شهید بهمنی‌نژاد در این مدت با بروز قابلیت‌ها و توانمندی­‌های خود مورد توجه شهید بهاری قرار گرفت و این را از مسئولیت‌هایی که به شهید بهمنی‌نژاد واگذار شده بود می‌شد فهمید.

عباسی ادامه داد: کمتر کسی بود که در اولین اعزام و بعد از سپری کردن دو ماه آموزش سر گروه بشود ولی شهید بهمنی‌نژاد در اولین حضورش در تخریب به عنوان سرگروه انتخاب شد.

وی ابراز داشت: شهید بهمنی‌نژاد در عملیات «والفجر 9» مجروح شد و به بیمارستان کرمانشاه منتقل شد ولی بعد از گذشت مدتی از ادامه درمان صرفه نظر کرد و دوباره به منطقه برگشت.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید بهمنی‌نژاد در کنار توجه به جنگ به درس نیز اهمیت می‌داد گفت: اوایل تابستان 1365 شهید بهاری جمعی از نیروهای تخریب را فراخوان کرد و تعدادی را به عنوان مربی آموزش و تعدادی را نیز به عنوان سرگروه تعیین کرد.

وی در پایان گفت: شهید بهمنی‌نژاد در 22 مرداد 1365 در یکی از شناسایی‌های قبل از عملیات «کربلای2» بر اثر اصابت ترکش در میدان مین به شهادت رسید و پیکر مطهرش در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

در ادامه این مراسم «ابراهیم نامی» از رزمندگان گردان تخریب در خصوص عملیات «مرصاد» و شهید «علیرضا سنجری» مطالبی را بیان کرد.

در پایان این نشست، کُرمی با گرامیداشت یاد و خاطره «قاسم شادکام» عضو فقید هیات امنا کانون فرهنگی نسیم جبهه به بیان خاطراتی از این یادگار دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار