سردار باقرزاده:

شهدا مصداق بارز استقامت هستند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدا به واسطه استقامت و ایستادن پای حق جاودانه شدند و در حقیقت شهدا مصداق بارز استقامت هستند.
کد خبر: ۳۵۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ - 08August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «سید محمد باقرزاده» در چهارمین یادواره روحانی شهید «محمد شیخ‌شعاعی» در محل گلزار شهدای شهر کرمان با بیان اینکه شهدا حق را شناختند و در مسیر رسیدن به آن پایداری کردند اظهار داشت: شهدا به واسطه استقامت و ایستادن پای حق، جاودانه شدند و در حقیقت شهدا مصداق بارز استقامت هستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهدا هنگامی که بر سر دوراهی دین و دنیا رسیدند بدون درنگ و اغماض، تعلقات و عواطف پاک انسانی را نادیده گرفته و با گذشتن از بهترین، شیرین ترین و پاک ترین تعلقات دنیوی جان خود را در راه آرمان های انقلاب و اسلام فدا کردند.

وی تصریح کرد: شهدای ما مصالح انقلاب و اسلام را اولویت اصلی خود قرار دادند و بصیرت و زمان شناسی این عزیزان باعث شد تا تکلیف خود را از روی اخلاص و ایمان تا مرز از دست دادن جان انجام داده و پس از دوران دفاع مقدس نیز شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم حضرت زینب (س) این راه را ادامه دادند.

سردار باقرزاده با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم با درک درست و تحلیل صحیحی از اوضاع منطقه توانستند تصمیم راهبردی و مهمی اتخاذ کنند افزود: شهدای ما حق را از باطل تشخیص داده و با انقلابی عمل کردن، عزت و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی بیان داشت: فردی که در دفاع از دین خدا با یزیدیان زمان به جنگ بر می خیزد، سختیها را می بیند و درک می کند و استقامت را به منصه ظهور می رساند و این موضوع در مورد تک تک شهدا صدق می کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برگزاری یادواره های شهدا را ترویج فرهنگ قرانی دانست و گفت: یاد شهدا برای این است که روحیه استقامت شهدا را از یاد نبریم و مسیر را گم نکنیم و به تاسی از شهدا در برابر دشمنان با تمام توان مقاومت کنیم و تسلیم نشویم.

سردار باقرزاده با اشاره به حضور پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده «حمدالله قربانعلی پور» و «جانعلی قربانعلی پور» در یادواره شهید روحانی «محمد شیخ شعاعی»، گفت: دو شهید ارتشی ما در عملیات کربلای 6 به شهادت رسیدند و شهید «محمد شیخ شعاعی» چند روز قبل از آن و در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.

وی بیان داشت: در عملیات کربلای 6 و در ارتفاعات سومار لشکر 88 زاهدان مستقر بود و در این عملیات 34 نفر از رزمندگان لشکر 88 به شهادت رسیدند که با تفحص های صورت گرفته 30 سرباز، 2 گروهبان و 2 افسر که همین شهدای حاضر در مراسم هستند شناسایی شدند و این دو شهید با هم به جبهه اعزام شدند و باهم شهید شده و با هم برگشتند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون نحوه تفحص و شناسایی شهدای غواص عملیات کربلای4 گفت: هنگامی که بچه های تفحص مشغول کار بودند در منطقه ای آثار 2 کانال را دیدند و پس از جستجو توانستند در یک مرحله 175 شهید و در مرحله بعد 25 شهید این عملیات را تفحص کنند و این فقط با الطاف الهی و کمک اهل بیت(ع) امکان پذیر بود.

اجرای نمایشنامه با موضوع زندگی و شهادت روحانی شهید «محمد شیخ شعاعی»، رونمایی از 3 نرم افزار تلفن همراه پیرامون شهدای روحانی استان کرمان و مدیحه سرایی از برنامه های فرهنگی این مراسم بود.

روحانی شهید «محمدشیخ شعاعی» در سال 1334 در روستای‌ اختیارآباد کرمان پا به عرصه‌ی حیات نهاد. وی با پایان تحصیلات دوره ابتدایی و به دلیل نبود مدرسه راهنمایی برای ادامه‌ی تحصیل به کرمان ‌رفت و در سال 1353 به دلیل علاقه وافر به اهل بیت (ع) و علاقه به ادامه تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید شیخ‌شعاعی مانند سایر جوانان ندای رهبر را لبیک گفت و راهی جبهه شد و سرانجام در عملیات کربلای 4، شرکت کرد و به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید شیخ شعاعی جزو 175 شهید غواصی بود که در سال 1394 بعد از 29 سال دوری و چشم انتظاری پیکر مطهرش به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار