قائم مقام سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خبر داد

اجرای دو واحد درس "دفاع مقدس" در تفاهنامه همکاری با حوزه‌های علمیه

لقمانی پور از اجرای دو واحد درسی دفاع مقدس در دروس حوزه های علمیه و تدوین دانشنامه دائره المعارف دفاع مقدس در قالب تفاهم نامه همکاری بین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و حوزه‌های عملیه خبرداد.
کد خبر: ۳۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵ - 08December 2014

اجرای دو واحد درس

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، به منظور ترویج و نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعد، تفاهم نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه به نمایندگی حضرت آیت الله حسینی بوشهری و سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس به نمایندگی حجت السلام والمسلمین حیدر مصلحی منعقد شد.

 قائم مقام این سازمان با اشاره به حضور 22 هزار رزمنده روحانی در دفاع مقدس بیان کرد: این تفاهمنامه  بر همین اساس و در 6 موضوع به امضا رسید.

وی افزود: همکاری در زمینه اجرای دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه های علمیه، همکاری در تدوین دانشنامه دائره المعارف دفاع مقدس حوزوی و مرکز تخصصی جهاد دفاع مقدس، همکاری در برگزاری نشست های علمی و پژوهشی پیرامون دفاع مقدس، همکاری در برنامه ریزی اردوهای راهیان نور و روایتگری در مناطق دفاع مقدس و حمایت از پایان نامه های حوزوی در زمینه مرتبط با دفاع مقدس از جمله زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.

لقمان پور با بیان اینکه در تلاش هستیم تا گفتمان 8 ساله دفاع مقدس را در مدارس علمیه ببریم گفت:همانگونه که در مدارس کتاب آمادگی دفاعی تدریس می شود در هماهنگی با مدیر حوزه های علمیه قرار شد تا دو واحد درسی در حوزه های عملیه تدریس شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تعداد اقشار شهید دفاع مقدس از روحانیون و طلاب بوده اند افزود: در دروس خارج فقیه درسی به نام جهاد داریم که به بحث تخصصی جهاد و شهادت می پردازد. مقام معظم رهبری نیز این درس را ارائه می دهند.

وی در خصوص همکاری های حوزه علمیه و سازمان نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: کارگروهی متشکل از سه حوزه آموزش، پژوهش و معاون دانش آموختگان و تهذیب با گروهی از سازمان روحانیت در دفاع مقدس  تشکیل می شود تا با برگزاری کمیته های تخصصی برنامه ها را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها