ادامه عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراق

آنکارا از کشته‌شدن شش عضو پ‌ک‌ک در جریان ادامه عملیات پنجه در عراق خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 10August 2019

ادامه عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان عملیات «پنجه ۲» امروز نیروهای مسلح این کشور علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق، ۶ تروریست از پای درآمده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: در ادامه عملیات پنجه ۲ در مناطق حفتنین و گارا واقع در شمال عراق، شش تروریست دیگر نیز از پای درآمدند.

بر اساس این گزارش، این عملیات بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۷ می و به بهانه نابودی مواضع پ ک ک در منطقه خاکورک واقع در شمال عراق آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این در حالیست که وزارت خارجه عراق چندی پیش از احضار «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی آنکارا خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود نسبت به نقض مکرر حریم هوایی عراق توسط ترکیه را تسلیم وی نموده است.

وزارت دفاع ترکیه چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که عملیات جدیدی با عنوان «پنجه ۲» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شده است.

در این بیانیه همچنین آمده بود: عملیات «پنجه ۲» ارتش ترکیه با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق ادامه دارد. نیروهای ترکیه در چارچوب این عملیات مقابله با عناصر گروه تروریستی پ‌ک‌ک و انهدام مخفیگاه و پناهگاه‌های آنها در منطقه خاکورک را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها