بااشاره به احتمال حضور صهیونیست‌ها در تنگه هرمز؛

رژیم صهیونیستی با حضور در تنگه هرمز تمامیت ارضی و موجودیت خود را بر باد می‌دهد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر اینکه «اسرائیل با حضور در تنگه هرمز تمامیت ارضی و موجودیت خود را بر باد می‌دهد» گفت: در صورت حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، با توجه به توانمندی نیرو‌های مسلح ما، مطمئنا جمهوری اسلامی ساکت نخواهد نشست.
کد خبر: ۳۵۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ - 11August 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدحسن آصفری در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: رژیم صهیونیستی مدت‌ها علاقمند است آغازگر جنگی علیه ایران در منطقه باشد، اما می‌داند که این توانایی را ندارد لذا تلاش دارد آمریکا را ترغیب کند تا وارد جنگ با جمهوری اسلامی شود.

وی این ترفند قدیمی و نخ‌نما را مربوط به امروز و دیروز ندانست و یادآور شد: صهیونیست‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چنین ترفند‌هایی را در ذهن و فکر خود داشته و از آنجایی که توانمندی نیرو‌های مسلح ما بویژه در بخش بازدارندگی بسیار بالاست، چنین امکانی برای صهیونیست‌ها وجود ندارد.

آصفری با اشاره به ائتلاف جدید نظامی آمریکا در منطقه اظهار کرد: این ائتلاف بیشتر در حوزه سرپوش گذاشتن بر مسائل اقتصادی از سوی آمریکایی‌ها تعریف می‌شود و ایالات متحده تلاش دارد با سناریوی ایران‌هراسی بازار سلاح خود را داغ کرده و در منطقه خلیج فارس حضور داشته باشد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ‌یک از کشور‌های اروپایی به جز انگلیس حاضر به پیوستن به این ائتلاف نبوده و برخی کشور‌های منطقه نیز آن را به نشست بحرین موکول کرده‌اند.

آصفری ادامه داد: رژیم صهیونیستی باید بداند در صورت هرگونه حضور در منطقه و خاصه در تنگه هرمز، جمهوری اسلامی پاسخی سنگین به آن‌ها خواهد داد و حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند.

وی افزود: علاقمندی رژیم صهیونیستی برای پیوستن به ائتلاف آمریکایی بدین دلیل است که سناریوی آن توسط خود اسرائیل نوشته شده، چون سال‌ها می‌خواسته با ایران وارد جنگ نظامی شود.

آصفری تصریح کرد: اسرائیل با حضور در تنگه هرمز تمامیت ارضی و موجودیت خود را بر باد می‌دهد و بعید می‌دانم ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز علاقمند باشند این رژیم به جنگ با جمهوری اسلامی وارد شود؛ چراکه با توجه به توانمندی نیرو‌های مسلح ما، مطمئنا جمهوری اسلامی ساکت نخواهد نشست.

این کارشناس مسائل سیاسیگفت: ترامپ در پی تبلیغات برای انتخابات آتی ریاست جهوری آمریکاست و لذا هدف آنها این است که ایران را پای میز مذاکره بکشانند؛ بنابراین آمریکا به هیچ وجه وارد برخورد نظامی با ایران نخواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها