روحانی در تماس تلفنی نخست وزیر پاکستان:

هند و پاکستان از کشته شدن مردم بی‌گناه کشمیر جلوگیری کنند

روحانی در تماس تلفنی عمران خان گفت: ایران از هند و پاکستان می‌خواهد تا با حفظ خویشتنداری، از ناامنی و کشته شدن مردم بی‌گناه در کشمیر جلوگیری کنند.
کد خبر: ۳۵۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ - 11August 2019

هند و پاکستان از کشته شدن مردم بی‌گناه کشمیر جلوگیری کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با وی، با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت مسلمان پاکستان، اظهار داشت: ایران و پاکستان همواره دو کشور دوست، همسایه و برادر یکدیگر بوده و خواهند بود.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه امنیت منطقه، بویژه در شبه قاره هند برای ایران حائز اهمیت است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی در راستای پایداری صلح و امنیت در منطقه و احقاق حقوق ملت‌های مسلمان دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: ایران به دنبال گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای همسایه بویژه پاکستان در زمینه های گوناگون از جمله توسعه بازارچه های مشترک مرزی است.

روحانی اظهار داشت: امروز ایران به خاطر تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در شرایط ویژه ای قرار دارد اما در عین حال برای تامین امنیت پایدار کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان تلاش می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای جلوگیری از تنش و ناآرامی در منطقه تلاش کرده و معتقدیم مردم مسلمان کشمیر باید از منافع و حقوق قانونی خود استفاده کرده و بتوانند با آرامش زندگی کنند.

روحانی با اشاره به اینکه ایران از هند و پاکستان می‌خواهد تا با حفظ خویشتن داری، از ناامنی و کشته شدن مردم بی‌گناه در کشمیر جلوگیری کنند، گفت: موضوع کشمیر هرگز راه حل نظامی نداشته و باید از طریق دیپلماتیک به دنبال حل و فصل مسائل باشیم.

«عمران خان» نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت ایران، روابط ایران و پاکستان را دوستانه و برادرانه دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه همه جانبه مناسبات تهران- اسلام آباد تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با تشریح تحولات و وقایع اخیر در کشمیر، گفت: متاسفانه امروز در منطقه کشمیر شاهد وقایع ناراحت کننده‌ و برخلاف قوانین بین المللی علیه مردم بی‌گناه هستیم.

وی با بیان اینکه پاکستان نسبت به کشتار مردم بی‌گناه در کشمیر و افزایش تنش ها در منطقه احساس نگرانی دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان اسلام می تواند در راستای حل و فصل مسئله کشمیر نقش آفرینی مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها