عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد؛

سرنوشت نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال گذشته/ قیمت تمام‌شده تولید در کشور بالاست

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» با اشاره به سرنوشت نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال گذشته، گفت: در صورتی که این ۱۸ میلیارد دلار در تولید هزینه می‌شد، کالا‌های تولیدی از نظر کیفیت و قیمت تمام‌شده به راحتی می‌توانستند با سایر کشور‌ها رقابت کرده و بازار‌های جهانی را به دست گیرند.
کد خبر: ۳۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 13August 2019

سرنوشت نامعلوم 18 میلیارد دلار ارز دولتی در سال گذشته/ قیمت تمام‌شده تولید در کشور بالاستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با بیان اینکه قیمت تمام‌شده تولید در کشور بالاست، اظهار داشت: برای کاهش قیمت تمام‌شده تولید باید منابع طبیعی و نفتی در مسیر درست هزینه شود؛ حال آن‌که به دلیل هدر رفت این منابع، قیمت تمام‌شده کالا‌ها زیاد بوده و کالای ایرانی نمی‌تواند با سایر کشور‌ها رقابت کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در گذشته کالا‌های چینی نیز به دلیل گران بودن تولید، توانایی رقابت با سایر کشور را نداشتند؛ اما توانستند با استفاده از ماشین‌آلات به‌روز و تخصیص اعتبارات مناسب، بازار‌های جهانی را به دست گیرند.

سرنوشت نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال گذشته

وی با اشاره به سرنوشت نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال گذشته، اظهار کرد: در صورتی که این ۱۸ میلیارد دلار در تولید هزینه می‌شد، کالا‌های تولیدی از نظر کیفیت و قیمت تمام‌شده به راحتی می‌توانستند با سایر کشور‌ها رقابت کرده و بازار‌های جهانی را به دست گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه زالو‌های اقتصادی ۱۸ میلیارد دلار را هضم کردند به گونه‌ای که در حال حاضر قابل ردیابی نیست، ادامه داد: زالو‌های اقتصادی به صورت طایفه و خانواده به جان کشور افتاده و منابع مالی کشور را به راحتی استفاده می‌کنند.

رییس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود نفوذ در تمام حوزه ها، تصریح کرد: در کشور تفکری مبنی بر اینکه باید اقتصاد را در دست گیریم وجود دارد، این افراد تنها به دنبال در دست گرفتن اقتصاد، ۱۰ هزار مدرسه و دانشگاه هستند و کاری به دولتی که در مسند قدرت است، ندارند، چراکه معتقدند در این شرایط قدرت دردست ما قرار دارد.

ضرورت جلوگیری از ورود نفوذی‌ها به مجلس و دولت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس بیان کرد: بهترین راهکار برای حذف پدیده نفوذ در کشور، جلوگیری از ورود نفوذی‌ها به مجلس و دولت است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها