مهمانپرست:

توقیف مجدد گریس ۱ عرصه را بر آمریکا و انگلیس تنگ‌تر می‌کند

سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشور در پاسخ به این پرسش که آیا آزادی گریس ۱ به درخواست آمریکا صورت گرفته است؟ گفت: آمریکا با این ادعا که از محل درآمد نفتی ایران، به سوریه کمک می‌شود، قصد توقیف مجدد نفتکش را دارد.
کد خبر: ۳۵۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ - 17August 2019

توقیف مجدد گریس ۱ عرصه را بر آمریکا و انگلیس تنگ‌تر می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشور، در مجله خبری تحلیلی «رویداد» رادیو گفت‌وگو، اظهار داشت: آمریکایی که خود از برجام خارج شدند، امروز به انگلیس دستور می‌دهند ایران را تحریم کند و نکته جالب‌تر اینجاست که بریتانیا گوش به فرمان آمریکاست؛ در حالیکه جدایی از اتحادیه اروپا، این کشور را تنها‌تر از قبل می‌کند و لذا نزدیکی خود را به سیاست‌های امریکا افزایش داده است.

وی افزود: اقدامات انگلیس‌ها بوسیله حاکمان جبل الطارق همراه با امریکا خلاف و غیر قانونی بود و جمهوری اسلامی محکم در مقابل این تخلف ایستاد و تاکید کرد با هرگونه تخلف نفتکش‌های خارجی در منطقه برخورد خواهد کرد.

مهمانپرست تصریح کرد: عکس العمل جمهوری اسلامی طرف مقابل را متوجه این نکته کرده که زمان سیاست‌های زورگویانه گذشته است و جمهوری اسلامی با اقتدار درپی برقراری نظم و امنیت است.

وی در پاسخ به سوال رادیو گفت: وگو مبنی بر اینکه آیا آزادی نفتکش نیز به درخواست امریکا صورت گرفته یا خیر؟ گفت::قطعاً آمریکایی‌ها موافق آزادی نفتکش نیستند و حتی امروز صبح مجددا اعلام کردند مستقلا دنبال توقیف نفتکش خواهند بود.

مهمانپرست اضافه کرد: آمریکا با این ادعا که از محل درآمد نفتی ایران، مستقیما به سوریه کمک می‌شود، قصد توقیف مجدد نفتکش ما را دارد و در ادامه دشمنی‌ها نسبت به ایران، در مقطع کنونی شفاف و سریع‌تر دشمنی‌ها را ادامه می‌دهد و رفتار غیر عقلانی آن‌ها بر همگان روشن شده است.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه افزود: آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه نسبت به خواسته‌های ما تسلیم شود؛ امریکا و انگلیس باید بدانند اگر قرار بر تخلف باشد و در جهت محدود سازی عرضه انرژی جمهوری اسلامی تلاش کنند، متقابلا راه‌های زیادی نیز برای جمهوری اسلامی وجود دارد تا عرصه بر طرف غربی و امریکایی محدود شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار