مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت معرفی نقش بی‌بدیل پزشکان در دوران دفاع مقدس به دنیا

سردار «محمد علیپور» گفت: تمام پزشکان جوان و دانشگاهی ما باید نقش پزشکی در دوران دفاع مقدس را مطالعه کنند تا به عظمت و ایمان و اخلاص و البته سواد و علم پزشکی مقتدر طبیبان جهادی زمان جنگ پی ببرند و آن را به دنیا معرفی کنند. 
کد خبر: ۳۵۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ - 19August 2019

پزشکان جوان ما باید نقش بی بدیل پزشکی در دوران دفاع مقدس را به دنیا معرفی کنند

سردار«محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز ضمن تبریک دهه ولایت و روز پزشک و اهمیت پرداختن به نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بوعلی سینا از حکمای بزرگ و علمای نامدار جهان و پزشکان اسلام است که در دنیا زبانزد خواص و عام بوده و هست و سالروز این اندیشمند ایرانی را روز پزشک نامیده‌اند.

وی افزود: این مقدمه را آوردم تا ضمن تبریک مجدد به جامعه پزشکی کشورم بر نقش بی‌بدیل پزشکان و پرستاران در دوران جنگ بپردازم و شک ندارم اگر با دقت و البته پژوهش بیشتر و بهتری به این مقوله بپردازیم چه بسا که جندین ابوعلی سینای معاصر را به دنیا معرفی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان به اهمیت رسالت خبرگزاری دفاع مقدس در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌های ما باید به بهانه روز پزشک به سراغ پزشکان و پرستارانی بروند که در خط مقدم جبهه و در بیمارستان‌های صحرایی با کمترین امکانات موجود بهترین خدمات پزشکی را به رزمندگان ارائه دادند و چه بسا گاهی با دستان پر مهرشان معجزه می کردند.

علیپور ادامه داد: تمام پزشکان جوان و دانشگاهی ما باید نقش پزشکی در دوران دفاع مقدس را مطالعه کنند تا به عظمت و ایمان و اخلاص و البته سواد و علم پزشکی مقتدر طبیبان جهادی زمان جنگ پی ببرند و آن را به دنیا معرفی کنند. 

وی از همه پزشکان و پرستاران ایثارگر و آزاده خوزستانی بابت حماسه سازی‌های ماندگارشان در دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: همان گونه که بوعلی سینا نماد و سمبل پزشکی در تاریخ شده، پزشکان ایثارگر و البته شهدای جامعه پزشکی، سمبل و اسطوره‌های نسل امروز و فردا خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها